Ofertele pentru cele două licenţe (multiplexe) care vor permite furnizarea de servicii de televiziune digitală vor fi depuse până la 19 august, iar câştigătorii vor fi desemnaţi la 20 septembrie, pentru primul multiplex, respectiv la 30 septembrie, pentru al doilea, a anunţat, luni, ANCOM.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) supune consultării publice caietele de sarcini pentru procedurile de selecţie comparativă de acordare a licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru în vederea operării primelor două multiplexe de televiziune digitală terestră DVB-T pe teritoriul României. 

După finalizarea consultării, ANCOM îşi propune să pună în vânzare caietul de sarcini începând cu data de 1 iulie 2010, să primească ofertele până la data de 19 august 2010 şi să desemneze câştigătorii licitaţiilor la data de 20 septembrie 2010 pentru primul multiplex şi la data de 30 septembrie 2010 pentru cel de-al doilea. Licenţele se vor acorda pentru o perioadă de 10 ani.

Prin intermediul primului multiplex se va asigura cel puţin transmisia programelor publice de televiziune furnizate de Societatea Română de Televiziune, TVR1 şi TVR2. Persoanele interesate pot depune oferte pentru ambele proceduri de selecţie organizate de ANCOM şi pot obţine ambele licenţe de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru.

Criterii de participare

Pentru a participa la selecţie, ofertanţii trebuie să îndeplinească o serie de criterii minime de participare. Astfel, ofertantul trebuie să fie persoană juridică română sau străină, activităţile sale comerciale să nu fie în stare de insolvenţă, lichidare sau suspendate, să nu aibă niciun fel de obligaţii de plată a tarifelor către ANCOM, să-şi fi îndeplinit obligaţiile exigibile de plată la bugetul de stat, bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor venituri şi să aibă o medie a cifrelor de afaceri aferente ultimilor trei ani de cel puţin 50 milioane de Euro.

Ofertele vor fi evaluate în funcţie de fezabilitatea comercială, specializarea şi experienţa (41 de puncte), sprijinirea procesului de switchover (25 de puncte), capacitatea financiară (18 puncte) şi fezabilitatea tehnică şi acoperirea (16 puncte).

Fezabilitatea comercială, specializarea şi experienţa vor fi punctate în funcţie de planul de marketing şi de promovare a serviciilor, de intenţia de a furniza EPG (Electronic Programme Guide) şi servicii suplimentare interactive, de termenul de lansare comercială, de vechimea continuă în operarea reţelelor publice de comunicaţii electronice digitale pe suport radio, de specializarea în domeniul operării reţelelor publice de comunicaţii electronice pentru televiziune analogică şi DVB-T sau de cifra de afaceri cumulată din furnizarea de servicii de comunicaţii electronice pe ultimii trei ani.

În ceea ce priveşte termenul de lansare comercială, ANCOM va acorda punctaj maxim pentru lansarea serviciilor într-un termen mai mic de 90 de zile de la data acordării licenţei.

Acoperirea cu servicii de televiziune digitală se va face în patru etape

Dintre cele 25 de puncte alocate pentru sprijinirea procesului de switchover, 20 de puncte vor fi acordate numai ofertanţilor care vor acorda un număr de echipamente de recepţie suplimentar numărului de 60.000 stabilit de ANCOM.

Acoperirea cu servicii de televiziune digitală terestră se va face în patru faze, cu respectarea următoarelor termene: 30 iunie 2011 – acoperirea a cel puţin 60% din populaţie şi 50% din teritoriu (prima fază a dezvoltării), 31 decembrie 2011 – acoperirea a cel puţin 80% din populaţie şi 70% din teritoriu (a doua fază), 30 iunie 2012 – acoperirea a cel puţin 90% din populaţie şi 80% din teritoriu (a treia fază) şi 17 iunie 2015 – acoperirea a cel puţin 95% din populaţie (a patra fază).

Pentru fiecare fază ofertanţii vor face câte un angajament cu privire la numărul de emiţătoare instalate, lista alocărilor implementate, cu evidenţierea localităţilor acoperite, procentajul de populaţie şi teritoriu acoperite.

SURSA: ANCOM