Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ambasadorii luxului: Ceasuri și tenis, o poveste despre timp și bani

Autor: | | 0 Comentarii | 330 Vizualizari

În goana lor după clienți marile case producătoare de ceasuri de lux au pus la punct o strategie care dă roade cel puțin interesante. Vedete din lumea filmului, a muzicii sau a sportului sunt cooptate ca „ambasadori” ai mărcilor. La urma urmei, singurul lucru mai spectaculos decât un ceas frumos este același ceas aflat aflat la încheietura unei vedete plină de farmec. Iată povestea neromanțată a legăturii dintre ceasuri și jucătorii de tenis de top.

Sumele uriaşe care se învârt în jurul tenisului mondial îi fac pe mulţi să fluiere de uimire. Milioane de dolari pentru premii, alte câteva mii doar pentru a confirma prezenţa pe tabloul de start al unei competiţii, sponsori cu buzunare pline şi sportivi care sunt nevoiţi să angajeze echipe întregi pentru a le gestiona timpul şi banii. Și, dacă tot vorbim de timp şi bani, iată cea mai directă legătură din domeniu.

De ani buni marile case producătoare de ceasuri de lux - aşa-numitul segment haute horlogerie - încearcă să îşi facă produsele cât mai cunoscute de cei care şi le pot permite. Iar tenisul, sport care atrage oamenii cu bani la fel ca golful, hipismul sau automobilismul, ca să dăm doar câteva exemple, pare o ţintă perfectă. Și, cum sponsorizarea unor turnee nu era suficientă, branduri cu renume precum Rolex, Ulysse Nardin sau Audemars Piguet au decis să îşi alăture imaginea de cea a unor sportivi de top ca Serena Williams, Roger Federer sau Rafael Nadal. Aşa se face că jucătorii de tenis apar cu ceasuri spectaculoase la mână în timpul festivităţilor de premiere ale marilor turnee sau la petrecerile aferente. Rolex este, de departe, brandul cu cei mai mulţi „ambasadori”. Nume foarte cunoscute ca Roger Federer, Caroline Wozniacki, Grigor Dimitrov, Angelique Kerber, Eugenie Bouchard, Jo-Wilfried Tsonga, Dominic Thiem, Milos Raonic, Garbine Muguruza, Juan Martin Del Potro sau Jelena Ostapenko fac acum parte din elita tenisului, dar şi din cea a purtătorilor de ceasuri de lux. Alexander Zverev şi Rafael Nadal au preferat piesele Richard Mille, Stanislas Wawrinka şi Serena Williams au contracte ferme cu Audemars Piguet, iar Agnieszka Radwanska se mândreşte cu ceasurile Rado.

 

La ce folosesc „ambasadorii”

Ca şi în diplomaţie, ambasadorii mărcilor de ceasuri au misiunea de a prezenta şi susţine imaginea brandului cu care au contract. În viziunea producătorilor de ceasuri şi a agenţiilor de publicitate care îi reprezintă ambasadorii sunt eficienţi pentru că „umanizează” produsul şi îi induc un status şi o credibilitate dincolo de cele oferite de un logo sau o reclamă. „Angajarea unui ambasador cu valori similare mărcii noastre este o valoare adăugată cât se poate de reală”, explică Peter Stas, co-fondator şi CEO al mărcii Frédérique Constant. „Când ceasurile Omega sunt văzute la încheietura unei persoane publice respectată este îmbogăţit mesajul nostru de încredere, stil şi prestigiu. Opţiunile acestor ambasadori sunt urmate de mulţi şi se bucură şi de o mare atenţie a mijloacelor media”, menţionează Stephen Urquhart, fost preşedinte al Omega.

 

Aceste viziuni au dus la contracte de milioane de euro pentru vedetele de talie mondială. Bine ascunse de ochii publicului, valorile acestor contracte pot fi intuite prin corespondenţă cu preţul ceasului purtat de sportivi. Iar un exemplu simplu este spectaculosul Richard Mille RM27-02 pe care Rafael Nadal îl poartă în acest an la mână. Cum preţul de catalog al unei astfel de piese este de circa 800.000 de dolari este limpede că „Rafa” are un contract cât se poate de avantajos cu producătorul de ceasuri.

Prietenii mărcilor. Cazul Simona Halep

 

Pentru mulţi români este de neînţeles motivul pentru care numărul 1 mondial din clasamentul World Tennis Association (WTA), românca Simona Halep, nu are un contract ferm cu un  mare producător de ceasuri. E drept că ea se află, din aprilie 2017, pe lista scurtă a „prietenilor brandului” Hublot, însă „prieten” nu este deloc acelaşi lucru cu „ambasador”.

Dacă „ambasadorii” mărcilor există încă din 1971 când Steve McQueen a preluat din greşeală acest statut ca urmare a apariţiei într-un film cu o piesă TAG Heuer Monaco la încheietură, „prietenii” au apărut mult mai aproape de zilele noastre. Și dacă primii câştigă sume care – după unele zvonuri din lumea haute horlogerie - depăşesc chiar veniturile totale obţinute de ei din tenis într-un an, ceilalţi abia fac primul pas către un astfel de contract. Asta dacă îl vor obţine vreodată pentru că, după cum explică Daniel Riedo, fost CEO al Jaeger-LeCoultre, „începem prin numirea unei personalităţi ca «prieten al mărcii». Relaţia creşte organic din acest punct ajungând la contracte diferite cu fiecare «ambasador»”. Un exemplu în acest sens este contractul cu celebra actriţă Catherine Deneuve care a rămas la nivelul de «prieten» LeCoultre timp de 30 de ani. În schimb, vedeta chineză Zhao Wei – care are 16 milioane de urmăritori pe Instagram – avansează mult mai repede către statutul de ambasador al brandului din Vallée de Joux.

(Articol publicat în numărul 1 al revistei Capital apărut în luna octombrie. Numărul din noiembrie al revistei este disponibil acum la toate centrele de difuzare a presei.)

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.