Profitul operaţional, calculat în conformitate cu Standardele Internaţionale de Contabilitate (IFRS), s-a situat la 9,9 milioane de lei, evidenţiind o creştere de 4 milioane de lei faţă de rezultatul operaţional (5,9 mil. lei) obţinut în perioada ianuarie-septembrie 2011.
„Rezultatele înregistrate în trimestrul al treilea reflectă abordarea conservatoare, prudentă pe care Allianz-Ţiriac continuă să mizeze. Reuşim astfel să ne menţinem într-o poziţie competitivă, în măsură să confere stabilitate afacerilor pe care le derulăm. Ne bucurăm să constatăm că, pentru un număr tot mai mare dintre clienţii şi partenerii noştri, siguranţa şi calitatea serviciilor devine un factor determinant în alegerea furnizorului de produse de protecţie şi planificare financiară.”, a declarat Remi Vrignaud, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări.

Allianz-Ţiriac Asigurări a continuat să-şi îmbunătăţească poziţia pe segmentul de clienţi reprezentat de persoane fizice. Veniturile de retail ale companiei au înregistrat o creştere de circa 14%, dinamica fiind susţinută atât de atragerea de noi clienţi persoane fizice, cât şi de creşterea numărului de persoane care deţin două sau mai multe poliţe de asigurare emise de Allianz-Ţiriac.
De cealaltă parte, pe segmentul persoanelor juridice, stabilitatea afacerilor este evidenţiată mai ales de nivelul ridicat de fidelitate al clienţilor. Rata de reînnoire a contractelor de asigurare depăşeşte 80% în cazul poliţelor de asigurări generale, în timp ce în ceea ce priveşte produsele de asigurări de viaţă de grup, rata de retenţie a clienţilor se situează în jurul unui procent de 60%.
În perioada ianuarie-septembrie anul curent, circa 60% din veniturile totale din asigurări ale Allianz-Ţiriac au fost generate de asigurările contractate de persoane juridice, restul de 40% din primele brute reprezentând subscrieri de contracte încheiate de persoane fizice.

Poliţele Casco au dominat afacerile de retail

Pe segmentul de asigurări generale, primele brute subscrise de Allianz-Ţiriac în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2012 s-au situat la 596,6 milioane de lei, foarte aproape de valoarea înregistrată în acelaşi interval din 2011 (599 milioane de lei). Valoarea totală a indemnizaţiilor plătite în primele 9 luni ale anului curent pentru poliţele de asigurări generale în vigoare este de 411 milioane de lei.
Clasa de asigurări pentru avarii şi furt auto (Casco) rămâne cea mai importantă din perspectiva contribuţiei la realizarea veniturilor din asigurări generale, cu o pondere de 49%. În primele 9 luni din 2012, primele brute subscrise pe segmentul asigurărilor pentru avarii şi furt auto s-au situat la 294 milioane de lei.
În continuare, portofoliul de asigurări Casco non-leasing a avut o evoluţie pozitivă, înregistrând subscrieri în creştere cu aproape 5 procente, comparativ cu perioada corespunzătoare primelor 9 luni din 2011. Această creştere a fost susţinută de vânzările superioare pe segmentul persoanelor fizice, care s-au majorat cu 15 procente.
În ceea ce priveşte subscrierile poliţelor de avarii şi furt auto contractate de societăţile de leasing partenere, portofoliul companiei este foarte aproape de a ajunge la un echilibru, în următoarele 6 luni veniturile din contractarea de noi poliţe urmând să compenseze în totalitate impactul negativ generat la nivelul veniturilor de contractele de leasing ajunse la maturitate.
La nivelul portofoliului de asigurări de bunuri şi proprietăţi, veniturile Allianz-Ţiriac aferente perioadei ianuarie-septembrie s-au situat, în 2012, la acelaşi nivel consemnat în perioada corespondentă din 2011, respectiv la 133 milioane de lei. Din această valoare, 35% reprezintă prime brute subscrise pentru asigurarea locuinţelor.
Veniturile din prime de asigurări RCA au crescut cu mai mult de 12 procente în primele 9 luni din 2012, până la valoarea de 123 milioane de lei. Această evoluţie a fost susţinută, în principal, de avansul consemnat de vânzările de poliţe RCA contractate de persoane fizice, care au generat venituri mai mari cu 40%, în intervalul analizat (ianuarie-septembrie, 2012 / 2011). Pe segmentul clienţilor persoane juridice, subscrierile RCA s-au majorat uşor, cu circa 2 procente.
„În privinţa veniturilor, realizările noastre pe segmentul asigurărilor generale sunt aliniate cu ceea ce ne-am planificat”, precizează Cristian Ionescu, Directorul Executiv Financiar al Allianz-Ţiriac Asigurări. „Sub aspectul eficienţei, vom continua să ne concentrăm atenţia asupra evoluţiei daunalităţii auto şi asupra gradului de expunere la riscuri catastrofice – două dintre ariile sensibile la nivelul pieţei locale a asigurărilor. Dorim să continuăm să fim asigurătorul care, înainte de orice, oferă clienţilor şi partenerilor garanţii în ceea ce priveşte siguranţa financiară, capacitatea de a ne achita, cu promptitudine, de obligaţiile pe care ni le asumăm.”
Continuă creşterea pe asigurări de viaţă
Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz-Ţiriac a realizat vânzări de 75,9 milioane de lei în primele trei trimestre din 2012, cu 5,2 procente mai mult decât în aceeaşi perioadă din anul anterior (72,2 mil. lei).
Primele subscrise în contul produselor tradiţionale de asigurări de viaţă au crescut cu 6%, până la valoarea de 37,8 milioane de lei, faţă de 35,7 milioane de lei, în perioada ianuarie-septembrie2011. În primele 9 luni din anul curent, produsele cu componentă investiţională au generat venituri de 38,1 milioane de lei, în creştere cu 4,4% faţă de acelaşi interval din anul anterior.
Valoarea activelor aparţinând deţinătorilor de poliţe de asigurări de viaţă administrate de Allianz-Ţiriac se situa, la 30 septembrie 2012, la peste 390 milioane de lei, evidenţiind o creştere cu 14 procente faţă de valoarea de 343 milioane lei înregistrată la aceeaşi dată din 2011.
„Rezultatele înregistrate în aceste nouă luni din 2012 arată că ne menţinem o poziţionare bună pe piaţă, atât din perspectiva dimensiunii veniturilor, cât şi sub aspectul profitabilităţii. Rămânem conservatori în privinţa abordărilor viitoare, în sensul respectării cu stricteţe a principiilor prudenţiale în ceea ce priveşte subscrierea riscurilor şi politicile investiţionale. Împreună cu promovarea unor servicii de calitate superioară, aceste direcţii de dezvoltare ne vor menţine în rândul companiilor financiare care se bucură de credibilitate şi de încredere în rândul clienţilor şi partenerilor”, a concluzionat Directorul General al Allianz-Ţiriac, Remi Vrignaud.