Cele mai importante declarații:

  • Ordonanța (n.red. prima OUG) pe care Guvernul a adopat-o azi nu se referă la procurorul șef european. România trebuie să desemneze trei candidați pentru funcția de procuror european, după o procedură de selecție până pe data de 31 martie. Termenul scurt justifică urgența.
  • Procurorul european se va duce la Luxemburg, pe când procurorul european delegat poate fi doar un procuror care nu se va suspenda, nu va merge la Luxemburg, își va desfășura activitatea aici acasă. Până la 31 martie vom înainte propunerile româniei.
  • Cea de-a doua ordonanță conține unele măsuri temporare privind Institutul Național al Magistraturii și legile justiției (legea privind statutul judectorilor și procurorilor, legea privind organizarea judiciară și legea privind funcționarea CSM)
  • OUG are reglementări și cu privire la promovarea pe loc a magistraților, modificarea termenilor de vechime pentru  promovarea pe loc, condițiile de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție.
  • O precizare și o reglemenare pornește de la o realitate pe care o știți. Colegiile de conducere din sistemul judiciar nu vor putea adopta regulamente prin care să adauge la lege pe motiv că legea este neclară, nu-i predictibilă, nu-i previzibilă.
  • Mai există o modificare destul de imporantă referitoare la funcțiile de conducere de rang înalt din cadrul Ministerului Public, că-i procuror general, adjunct, șef de secție, funcții care potrivit legii în vigoare, înainte de modificare, prevăd pentru aceste funcții un mandat fix cu durată de trei ani, mandat care poate fi reinvestit. Dar reinvestirea nu înseamnă nici prelungire, al doilea mandat se poate ocupa numai în condițiile legii. OUG aduce cu caracter de noutate faptul că aceste funcții nu pot fi delegate. Ele se ocupă numai în condțiile legii.  Azi multe funcții de procuror de rang înalt sunt ocupate prin delegare, ceea ce nu este normal.