Un număr semnificativ de șoferi de TIR stau nemișcați la coadă la granița Ungariei. Camioanele nu se pot deplasa mai departe din cauza unui nou sistem informatic.

Recent, autorităţile ungurești au introdus un nou sistem informatic la frontiera țării, fapt ce cauzează întârzieri majore pentru oamenii care intenționează să depășească granița Ungariei. Angajații care trebuie să transporte marfă spre alte state sunt cei mai afectați de aceste schimbări.

Trei ore de așteptare la granița Ungariei

În urmă cu șapte zile, Ungaria a implementat un nou sistem informatic folosit de autorităţile de frontieră. În urma acestei inițiative, s-au format cozi semnificative de camioane. Aglomerația a fost înregistrată chiar și la începutul acestei săptămâni, luni, 29 noiembrie.

Dacă un șofer de TIR vrea să treacă în Ungaria, acesta este nevoit să aștepte aproximativ trei ore.

Coloană de camioane de 5 km

La Nădlac I, un șofer de TIR trebuie să aștepte cel puțin 90 de minute, în timp ce la Vărşand timpul este dublu, măsurând 180 de minute, potrivit G4Media.

La Nădlac II, punctul de trecere de pe autostrada pan-europeană, coloana de camioane este de aproximativ cinci kilometri. Durata de aşteptare pentru ieşire din ţară, pe cele patru artere deschise pentru traficul greu, depășește 180 de minute.

Pe sensul de intrare în România al autostrăzii pan-europeană, aglomeraţie este doar la Nădlac II, unde se aşteaptă aproximativ o oră. Traficul ușor nu este afectat, astfel că persoanele care călătoresc cu autoturisme personale, autocare sau microbuze nu sunt afectate de aglomerație.

În Bihor, potrivit aplicaţiei Poliţiei de Frontieră, se aşteaptă 100 de minute la Borş I şi 40 de minute la Borş II.

În Satu-Mare, la Petea, se aşteaptă trei ore.

Săptămâna trecută, așteptare de șase ore în trafic

După implementarea aplicaţiei la controlul de frontieră de către autorităţile ungare, la Nădlac II, șoferii au fost nevoiți să aștepte şi şase ore pe arterele de ieşire din ţară dedicate traficului greu.

Astfel că a fost formată o coloană de camioane care a depăşit 10 kilometri pe autostrada pan-europeană.