A decis să părăsească multinaționala la care a lucrat timp de aproape cinci ani fiindcă vroia ”să facă o schimbare”.
”Cu cei de la Femxa mi-a făcut cunoștiință un fost coleg de la Deloitte, care lucrează acum la Comisia Europeană. Ne-am cunoscut în octombrie și în mai puțin de o lună am luat decizia de a mă alătura acestei noi echipe ”, ne-a spus Mihai Mladin.
A intrat într-un grup de firme cu 250 de angajați și 14 birouri în Spania. Nu l-a recomandat numai poziția deținută la Deloitte, tipurile de proiecte în care a fost implicat, ci poate și spiritul antreprenorial, fiind implicat cu ani în urmă, împreună cu un partener, în atragerea a peste un milion de euro din fonduri SAPARD pentru dezvoltarea unui proiect personal de investiție în ferme de porci, construite în Prahova.

Capital: De ce compania spaniolă a ales să intre în România la patru ani după aderare, când mai sunt puține apeluri pentru proiectele cu finanțare europeană?
Mihai Mladin: De fapt, s-a pus problema de a alege între două opțiuni: aceea de a intra rapid pe o piață complet needucată și în formare, cu avantajele și dezavantajele unei astfel de alegeri, sau aceea de a aștepta momentul în care percepțiile din piață se situează într-o zonă în care ai posibilitatea să interacționezi cu altfel de interlocutori, care au un alt nivel de înțelegere față de construcția unor proiecte potențiale. Grupul de companii Femxa a ales cea de-a doua abordare, preferând interlocutori care înțeleg mai bine cum să privească nevoile în consultanță și știu ce-și doresc de la un consultant sau de la un partener într-un proiect.

Capital: De ce compania a decis să-și extindă afacerile în perioada de criză și mai ales, de ce în România?
Mihai Mladin: Perioada de criză a afectat toate țările Europei. Pe de altă parte, sunt activități care își găsesc și își vor găsi surse de finanțare fie ca este criză sau nu. Este și va fi nevoie de implementarea de proiecte în sfera de expertiză Femxa. De altfel, grupul a crescut constant, iar în perioada de criză a atins o cifră de afaceri anuală de 20 milioane de euro. La finalul anului 2011 se va înregistra o cifră de afaceri de peste 21 de milioane de euro, iar în 2012 ne așteptăm la o creștere cu 50%, în baza licitațiilor din Spania deja câștigate, estimând o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro.
De ce România? Sunt mai multe motive pentru care am reprezentat prima opțiune de extindere în afara Spaniei. În primul rând vorbim depre o piață destul de mare, care a parcurs o serie de pași importanți într-un proces evident de educare și dezvoltare, o piață care are nevoie de servicii de calitate si ceea ce este de fapt foarte important, a inceput sa realizeze lucrul acesta. Am constatat și în rândul beneficiarilor că un mai doresc doar să atragă fondurile, ci îi interesează să aibă proiecte cu impact.

Capital: Ce tip de business doriți să ”importați” în România? Se va plia acesta mediului de afaceri de aici?
Mihai Mladin: Modelul de business în Spania este puțin diferit de modelul pe care îl construim pentru România. În mod evident expertiza este aceeași, diferențele constând în sursele de finanțare, în Spania o bună parte din fonduri fiind cele alocate de stat. Nu vom porni aici cu tot pachetul de servicii pe care Femxa îl asigură în Spania ci cu o serie de componente, care vor fi adaptate pentru a se plia pe mediul de afaceri românesc, în zona de consultanță în management de proiect, asistență tehnică și implementarea de proiecte mari de formare. Mă refer la proiecte strategice de formare, în colaborare cu sindicate, patronate și asociații profesionale din țara noastră, care să intre în parteneriat cu organizații similare din Peninsula Iberică. Pachetul de servicii pe care il asigura Femxa în Spania este mult mai complex, anumite componente vor fi preluate treptat pentru a fi implementate și în România, însă nu în acest moment. Femxa este o companie foarte inovativă, care  împreună cu o altă companie din peninsulă au dezvoltat o platforma IT pentru Project Management – ULISES, pentru a gestiona eficient programele și proiectele pe care le dezvoltă și în implementarea cărora se implică. De asemenea, reprezentantii companiei noastre se implică activ în dezvoltarea conceptului ”Femxa for business”, care este un sistem de franciză pentru implementarea de proiecte de formare adresate IMM-urilor.

Capital: Care sunt așteptările pe plan financiar pentru primul an în România?
Mihai Mladin: Nu dorim să vă dăm un reper financiar, ci doar să menționăm faptul că ceea ce-și dorește Femxa în ceea ce privește România nu este doar o testare a pieței și că, odată ce am intrat pe piața de aici vrem să și rămânem. Ne propunem să construim lucrurile pas cu pas, să ne facem cunoscute expertiza și modul de lucru.

Capital: Anul viitor compania mama își va extinde afacerile și în alte țări? În România veți avea doar biroul din București?
Mihai Mladin: America Latină, mai precis Peru, Columbia, Mexic și Panana vor fi următoarele țări unde compania Femxa își va extinde serviciile din afara Spaniei, după România. Într-o etapă imediat următoare sunt vizate Serbia și Turcia, pentru zona de sud-est a Europei. În România va exista deocamdată doar biroul din București, însă în funcție de dinamica modelului de business și implementarea de programe care cer reprezentare locală, cu siguranță că se vor deschide și alte birouri.