„CFR Călători, societate cu capital integral de stat, operatorul național de transport feroviar de călători din România, asigură legătura în circa 1.500 de stații de pe teritoriul țării. Portofoliul SNTFC cuprinde în prezent peste 1.200 de trenuri de călători zilnic, dintre care 70% sunt trenuri Regio, adică trenuri personale. Avem un număr de circa 13.000 de salariați, în ușoară creștere față de 2016. Anul trecut, s-au transportat peste 54 de milioane de călători, în creștere față de 2016 cu 1,5 milioane de călători. De asemenea, avem un parc compus de peste 1400 de unități de material rulant, cu puțin peste 400 de unități de locomotive, parcul de vagoane cuprinde circa 850 de unități, peste 120 de unități automotoare, peste 120 de unități de vagoane speciale. Un parc impresionant, de menționat că CFR desfășoară acest serviciu de transport numai în baza unui contract de servicii publice cu statul român”, a declarat Adrian Vlaicu, prezent la conferința Capital.

„Raportat la bugetul acestui an, buget care nu este încă nu este aprobat, din păcate, însă pot să vă spun că în proiectul de buget supus aprobării avem peste 65 mil. lei, din surse proprii de finanțare, pentru investiții, din care mai mult de trei sferturi sunt destinate modernizării parcului la necesitățile călătorului. Vechimea parcului de material rulant are cam 30 de ani, dar, o dată cu modernizarile, lucrurile se  vor schimba, materialul rulant va fi updatat și capabil să se circule datorită lui în următorii 15 ani”, a adăugat expertul în afaceri al SNTFC.

La CFR Călători este nevoie imperioasă de investiții. De altfel, guvernele din țările europene au făcut investiții majore în ultimii ani pe partea de infrastructură, material rulant, în operatorii naționali de transport, operatori la care statele respective sunt proprietari unici.

 

„Trebuie spus că situația de la CFR Călători este departe, foarte departe de a fi roză. Mai mult, trebuie să spun că suntem  foarte aproape de o situație de criză. Ni s-a spus să ne ajustăm parcul, că avem un parc prea mare, după care traficul a crescut. Nu am fost lăsați să ne facem reparații singuri, în timp ce alții au avut voie să-și facă singuri reparații, iar acum sunt concurenții noștri de pe piață”, a conchis Adrian Vlaicu.

Conferința Transporturi și Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbașu și International Lazar