Elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere la liceu, în prezența părintelui și a dirigintelui, în perioada 6-7 și 10-17 iulie 2023. Procedura transmisă de Ministerul Educației presupune că fișa de înscriere poate fi transmisă și electronic.

Media de admitere la liceu ar putea scădea

Admiterea la liceu din anul acesta vine și cu o noutate. Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, media claselor V-VIII nu mai este luată în calcul pentru admiterea la liceu 2023, potrivit ordinului privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2023-2024.

Din această cauză, experții sunt de părere că mediile de admitere din acest an ar putea scădea cu câteva sutimi.

Anul acesta, peste 76% dintre elevi au luat peste 5, cu 6% mai puțin decât anul trecut. În Capitală, trei din zece candidaţi au obținut o medie peste 9. De asemenea, 429 de elevi au obţinut, anul acesta, nota 10.

„Comisia de înscriere din unitatea de învățământ gimnazial asigură completarea fișelor de înscriere ale absolventilor de clasa a VIII-a cu codul județului, cu codul și denumirea unităţii de învățământ gimnazial, cu datele personale ale acestora, cu media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, cu notele și media generală de la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și cu media de admitere.

Fișele de înscriere ale candidaților care au susţinut sau cărora li s-au echivalat probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă se completează și cu rezultatele acestor probe. Fișele se semnează de către directorul unitătii de învăţământ și se aplică ștampila acesteia”, se arată în procedura transmisă de Ministerul Educației.

Cum se completează fișa de înscriere?

Modelul fişei de înscriere

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părintii acestora /reprezentanții legali se poate realiza la sediul unităţii de învățământ pe care a absolvit-o candidatul sau prin formularul – Fișa de înscriere transmis electronic.

Completarea opțiunilor la școală se face pe baza unei programări realizate telefonic sau prin e-mail, după cum apare în document. Programarea se realizează la numărul de telefon, pe adresa de e-mail comunicate de unitatea de învățământ.

Înscrierea online

De asemenea, dacă părintele solicită, școala poate transmite electronic fișa de înscriere. În acest caz, elevul va completa fișa în prezența părintelui.

„La solicitarea candidatului/părintelui/reprezentantului legal al acestuia, unitatea de învățământ poate transmite electronic Fișa de înscriere a candidatului, în vederea completării opțiunilor de către candidat, în prezenta părintelui/reprezentantului legal al acestuia.

În acest caz, Fisa de înscriere, completată de către unitatea de învăţământ cu datele menționate la alin.(1) se transmite scanată, pe adresa de e-mail comunicată de către candidat/părinte/reprezentantul legal al acestuia. Completarea optiunilor se face de către candidat în prezența părintelui/reprezentantului legal al acestuia, care vor semna Fișa de înscriere și o vor retransmite unității de învăţământ, scanată/fotocopiată.

Unitatea de învățământ va confirma, prin e-mail, primirea documentului. În procesul de completare a opțiunilor, candidatul/părintele/ reprezentantul legal poate beneficia de asistență din partea dirigintelui clasei, prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferință online).

În situația în care informațiile din documentul transmis electronic sunt incomplete, nu sunt lizibile sau dacă se constată inadvertente între informațiile din document și cele din aplicația informatică, unitatea de învăţământ poate solicita candidatului/părintelui/reprezentantului legal al acestuia prezentarea la sediul unitătii.”, se mai arată în procedură.