Mașinile electrice sunt un „vis imposibil”

Mașinile electrice sunt un „vis imposibil”! Un nou studiu al experților de la Institutul Manhattan arată că, deși mașinile electrice sunt o idee bună, de fapt nimeni nu poate spune că sunt atât de ecologice pe cât se crede.

Ba chiar este posibil ca beneficiile pentru mediu ale EV să nu se facă niciodată simțite, producția lor generând cu până la 70% mai multe emisii decât echivalentul lor  pe benzină, potrivit Wealthofgeeks.

Deocamdată, totul se reduce la speculații

Vehiculele electrice (EV) au fost considerate de la început uin supererou, gata să reducă emisiile de carbon și să salveze planeta de poluare. Dar problema este că, de fapt, nu știm încă ce efect vor avea mașinile electrice asupra mediului și, deocamdată, totul se reduce la speculații.

Într-o mașină cu motor cu ardere internă (ICE), emisiile de CO2 pot fi direct legate de consumul de combustibil. Benzina intră în rezervor, iese pe țeava de eșapament și emisiile se pot măsura direct.

Vehiculele electrice produc emisii cu mult înainte de a ieși din fabrică

Cu o mașină electrică, este mult mai dificil de măsurat. Vehiculele electrice nu produc gaze de eșapament. Ele produc emisii cu mult înainte de a ieși din fabrică, în timpul producției. Majoritatea oamenilor crede că vehiculele electrice reduc semnificativ emisiile, pentru că nu înțeleg ce anume intră în producție.

În primul rând, bateria medie a unui EV cântărește aproximativ 450 kilograme. Mult mai mult decât cele 80 de litri de benzină dintr-o mașină standard într-un rezervor de benzină. Aceste baterii uriașe sunt formate din cupru, nichel, aluminiu, grafit, cobalt, mangan și litiu. Mașinile obișnuite ICE folosesc aceste materiale într-o oarecare măsură, dar vehiculele electrice folosesc de aproximativ 10 ori mai multe dintre ele.

masini electrice
SURSA FOTO: Dreamstime

Totul depinde de mai mulți factori, dar trebuie început cu bateriile

Nu avem suficiente date pentru a ști ce fel de emisii creează aceste materiale, deoarece depind de mulți factori.

„Fiecare afirmație privind reducerea emisiilor provenind de la vehicule electrice este o estimare aproximativă sau o presupunere bazată pe medii, aproximări sau aspirații”, a declarat expertul Mark P. Mills.

Există un număr infinit de date despre mașinile ICE încât se știe exact câte:

  • emisii produce fiecare mașină prin consumul de combustibil
  • care este modalitatea principală de a produce emisii

Mills spune că, dacă vrem să începem să înțelegem impactul pe care EV-urile îl vor avea asupra mediului, va trebui să lucrăm pentru a înțelege energia necesară:

  • accesării
  • fabricării materialelor bateriilor.

Volvo a dezvăluit în 2021 că emisiile rezultate din producția mașinilor electrice pot fi cu până la 70% mai mari decât cele ale modelelor pe benzină. Compania a declarat că ar fi nevoie de între 30.000 și 68.400 de mile pentru ca un EV să devină mai ecologic, ceea ce durează de obicei între patru și nouă ani.

Acest lucru se datorează în principal bateriilor utilizate pentru a alimenta mașinile electrice. Acestea necesită materii prime precum:

  • cobaltul
  • litiul

Ele trebuie extrase din mine din zone precum Africa și America de Sud. Costul pe care îl implică producția de vehicule electrice pentru mediu l-a făcut recent pe actorul Rowan Atkinson să afirme că se simte ,,puțin trădat” de mașinile electrice.