A murit Albert Ruddy, un nume de legendă al industriei cinematografice

Albert Ruddy, un producător și scenarist plin de culoare, a încetat din viață la vârsta de 94 de ani, lăsând în urmă o moștenire impresionantă în lumea cinematografiei.

Celebrul producător Albert S. Ruddy (Albert Stotland Ruddy) s-a stins din viaţă „liniştit” la UCLA Medical Center. Un purtător de cuvânt a transmis presei că ultimele cuvinte ale lui Ruddy ar fi fost: „Jocul s-a terminat, dar am câștigat jocul!”

Născut în Canada, la Montreal, pe 28 martie 1930, dar cu o carieră remarcabilă în Statele Unite, Ruddy a influențat profund industria filmului prin contribuțiile sale la unele dintre cele mai de succes producții cinematografice.

Albert Ruddy a fost cunoscut pentru o serie de filme memorabile, printre care se numără „The Godfather” („Nașul”, cu Marlon Brando și Al Pacino) și „Million Dollar Baby” (cu Hilary Swank, Clint Eastwood şi Morgan Freeman), pelicule distinse cu 3, respectiv 4 premii Oscar.

Pe lângă contribuția sa la cinematografie, Ruddy a fost un personaj complex și intrigant în lumea filmului, fiind implicat într-o varietate de proiecte, de la comedii sportive („The Longest Yard” cu Burt Reynolds) la seriale de televiziune de succes, precum „Hogan’s Heroes”.

O carieră marcantă

Cu o carieră care s-a întins pe mai multe decenii, Ruddy a produs peste 30 de filme, abordând teme diverse și lucrând cu unele dintre cele mai mari nume din industrie.

De la succese de box-office precum „The Godfather” la colaborări cu actori celebri precum Burt Reynolds, Ruddy și-a lăsat amprenta asupra unei game variate de producții cinematografice.

Albert Ruddy nu s-a ferit de controverse și a avut de înfruntat numeroase obstacole în cariera sa. De la amenințările mafiei în timpul producției lui „The Godfather”, până la criticii care au privit cu scepticism unele dintre proiectele sale, Ruddy a demonstrat întotdeauna o puternică determinare și o încredere neclintită în viziunea sa artistică.

 

Provocările vieții de producător. „Nașul”, pelicula care i-a amenințat cariera și viața

Nimic nu arată mai bine în CV decât „Nașul”, dar producția lui Ruddy și-a pus în pericol slujba, reputația și chiar viața.

Frank Sinatra și alți italo-americani au fost înfuriați de proiect, de care se temeau că va întări stereotipurile despre italieni ca infractori, iar mafioți din viața reală i-au transmis lui Ruddy că este urmărit.

Într-o noapte, a auzit focuri de armă în fața casei sale și zgomotul ferestrelor mașinii sale care erau sparte. Pe tabloul de bord era un avertisment care îi spunea să închidă producția, imediat.

Albert Ruddy a fost de acord să elimine o singură mențiune gratuită a cuvântului „mafie” și să facă o donație Ligii pentru drepturile civile italo-americane. Joseph Colombo, unul din capii mafioţi din acea perioadă, a fost atât de mulțumit încât l-a îndemnat pe Ruddy să apară alături de el la o conferință de presă în care a anunțat aprobarea filmului, o întâlnire care a dus la fotografierea lui Ruddy alături de membri ai crimei organizate, potrivit Independent.

Cu acțiunile companiei-mamă Gulf & Western în scădere rapidă, Paramount l-a concediat pe Ruddy, doar pentru ca regizorul Francis Ford Coppola să se opună și să-l reangajeze.

În cele din urmă, mafioții au fost distribuiți ca figuranți și s-au consultat în mod deschis cu membrii distribuției. Ruddy însuși a avut o scurtă apariţie în film ca paznic al unui studio de la Hollywood.