Conform comunicatului, cele mai vândute destinaţii interne au fost Litoralul, Delta Dunării şi staţiunile montane şi de agroturism. Vizitatorii au manifestat un deosebit interes pentru ofertele speciale de tip early booking aferente programului „Vacanţa în ţara mea”, care oferă un discount de până la 30%, în limita unor termeni şi condiţii. În ceea ce priveşte destinaţiile externe cele mai cerute, acestea sunt tot cele din anii anteriori – respectiv Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria. Bugetul mediu pe care românii sunt dispuşi să-l cheltuiască pentru o vacanţă internă se situează între 500-700 de euro, iar pentru deplasările externe între 700-900 de euro.
„Vreau să remarc în mod special interesul foarte mare manifestat de unii ambasadori şi reprezentanţi ai oficiilor de turism din ţări precum Israel, Croaţia, Mexic, Egipt, Slovenia, Bulgaria, Iran, Grecia, Indonezia, Japonia etc. Aceştia au solicitat întâlniri concrete cu conducerea asociaţiei, în scopul atragerii a cât mai multor turişti români spre destinaţiile pe care le reprezintă. Sper ca şi ambasadorii României în alte ţări vor urma exemplul omologilor străini, pentru a contribui la creşterea numărului de turişti din acele state spre destinaţiile turistice româneşti”, a declarat Corina Martin, preşedintele ANAT.
Sursa: Agerpres