Anul acesta ar putea însemna sfârșit de drum și pentru City Insurance, ultimul mare asigurător RCA care a dat semen că nu poate susține majorările de capital cerute de ASF și nici măcarplățile curente pe care trebuie să la facă spre păgubiți.

Compania aravea nevoie de un aport de capital de aproximativ 180 de milioane de lei pentru a îndeplini noile norme de solvabilitate, impuse de standardele Solvency II, iaracționarul majoritar se pare că nu dispune, cel puțin în acest moment, de respective sumă. Singura presupusă ofertă a venit de la un fond de investiții obscure înființat abia în urmă cu câteva luni. ASF încă analizează propunerea, dar sunt șanse mici să își dea acordul.

Trimiterea în faliment a City Insurance ar însemna un factor de presiune în plus asupra prețurilor RCA, care și așa vor creștes emnificativ din 19 mai, cel mai târziu.

Prevederile ordonanței nr. 54/2016 în ceea ce privește plafonare atarifelor expiră la această dată, când se împlinesc șase luni de la introducerea măsurii. Momentul ar putea apărea chiar mai timpuriu, având în vedere că OUG poate fi respinsă, între timp.

În acest moment, City Insurance oferă cele mai scăzute prețuri pentru RCA fiind, de fapt, singura firmă care vinde sub tarifele maxime stabilite prin lege. Dacă această companie va intra în faliment concomitent cu ridicarea plafoanelor, prețurile RCA vorcrește cu cel puțin 50-60%, dacă nu se vordubla, în unele cazuri.

În ceea ce privește transportatorii (camioane, autocare, microbuze, taxi-uri) prețurile ar putea crește de până la de trei ori pentru a reveni la nivelul de dinainte de plafonare.

Pe un caz concret, un tânăr din București care conduce o mașină cu motor de 1,6 litri, plătește în acest moment maximum 700 de lei. Înainte de plafonare plătea până la 1.000 de lei iar după expirarea plafonului este foarte posibil ca prețul să crească spre 1.200 de lei pe an.