Mai exact, potrivit statisticilor UE, în 2011-2012, aproximativ 4.578 de studenți români au plecat în țări europene la studii, cu 0,6% mai puțin decât în anul universitar 2010-2011.
Peste 3 milioane de studenți au beneficiat de burse Erasmus din partea UE, de la lansarea programului în 1987. Statisticile pentru anul universitar 2011-2012, arată, de asemenea, faptul că programul a permis unui număr de peste 250.000 de studenți – un nou record – să urmeze o parte din studiile lor superioare în străinătate sau să urmeze un stagiu într-o societate străină, îmbunătățindu-și astfel capacitatea de inserție profesională. Dintre țările care participă la programul Erasmus, cele mai populare trei destinații alese de studenți în 2011-2012 au fost Spania, Franța și Germania. De asemenea, Spania a trimis cel mai mare număr de studenți în străinătate, urmată de Franța și Germania.
Aproape 205.000 de studenți, aproximativ 80% din totalul studenților sprijiniți de programul Erasmus în 2011-2012 au optat să petreacă în medie șase luni în străinătate într-o universitate sau în altă instituție de învățământ superior, ca parte a programului lor de studii.
Bursa acordată lunar de Erasmus, destinată să acopere o parte din costurile suplimentare legate de instalarea în străinătate și cheltuielile de călătorie a fost în medie de 252 EUR. Bursele, care au rămas stabile în ultimii trei ani, sunt suplimentate în unele țări cu fonduri naționale, regionale sau instituționale.

Erasmus+, noul program al UE pentru educație, formare, tineret și sport, care urmează a fi lansat în ianuarie 2014, se va baza pe moștenirea Erasmus, oferind posibilitatea unui număr de 4 milioane de persoane să studieze, să se formeze, să predea sau să desfășoare activități de voluntariat în străinătate până în 2020.

În prezent, aproximativ 10% dintre studenții UE studiază sau se formează în străinătate cu sprijinul Erasmus sau prin alte mijloace publice și private. Aproximativ 4,5% dintre aceștia primesc o bursă în cadrul programului Erasmus.


Te-ar putea interesa și: