Astfel, peste 73% dintre respondenți intenționează să acceseze un credit în 2012. Totuși, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intenția de a deschide un depozit în 2012 (cea mai mare creștere a intenției de cumpărare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intenționând să deschidă depozite în 2012. 98% dintre micile afaceri din România au un cont curent în bancă, 85% efectuează plăți, 32% au depozite și 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. “Micii antreprenori vor lucra cu mai puține bănci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse și servicii bancare mai multe, mai simple și mai accesibile, în general sub formă de pachete, și la prețuri mai apropiate de așteptările lor. În plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important în alegerea băncii cu care vor să lucreze. Există o specializare accentuată a băncilor în ceea ce privește oferta pentru microîntreprinderi, iar aceasta se va reflecta în resursele alocate atragerii și servirii acestui segment de clienti”, a declarat Sorin Mititelu, Director Segmente BCR. Acesta perecizează că în câțiva ani, numărul băncilor care vor avea servicii specializate pentru companiile micro (cu o cifră de afaceri de sub un milion de euro) va fi de 5-10 bănci și nu toate cele 42 de bănci care teoretic includ și acest segment de clienți în targetul lor. Practic și la ora actuală, active pe acest segment sunt doar cinci/șase bănci. Comparativ cu 2011, se observă o creștere generală a utilizării de produse bancare, cu accent însă pe zona de depozite și internet banking.
BCR a lansat în 2011 platforma www.bcrclubantreprenori.ro, disponibilă prin pachetele de cont curent oferite de către bancă clienților săi microintreprinderi, care conține o ofertă complexă de servicii bancare, dar și de susținere a afacerilor microintreprinderilor în general, incluzând posibilități de tranzacționare, oportunități de promovare a afacerii, precum și sesiuni de training specializat.
Peste 70% dintre utilizatorii activi ai platformei, folosesc platforma de mai multe de 2-3 ori pe lună, în special pentru promovarea on-line a afacerilor, inserarea de oferte de produse și servicii și interacțiunea cu alte firme. În mod special trainingurile disponibile pe platformă sunt considerate foarte utile de peste 65% dintre utilizatori.
În prezent BCR are o ofertă specială pentru microîntreprinderi, pachetele Cont Anteprenor, care au inclus accesul la platforma www.bcrclubantreprenori.ro,  pe diferite nivele, în funcție de dimensiunea și nevoile afacerii.  
În urma studiului BCR a sintetizat o serie de recomandări cheie adresate microintreprinderilor pentru a face față cu succes perioadei curente și de a beneficia de potențialul de dezvoltare pe termen lung. Un aspect important la care trebuie să fie atenți antreprenorii este legat de promovarea afacerii, iar mediul on-line ofertă în prezent posibilități extraordinare, la costuri foarte mici. Altă oportunitate majoră pe care o dețin microintreprinderile și ar trebui să o folosească, ține de consultanța specializată pe diferitele domenii – ușor de găsit pe internet, de cele mai multe ori chiar gratuit. Ca să își asigure continuitatea afacerii, antreprenorii trebuie să fie în permanență atenți la necesarul de lichiditate al companiei și să își optimizeze costurile, chiar și pe cele bancare, prin accesarea celor mai eficiente pachete de produse. La aceasta, și în special în ceea ce privește planurile de dezvoltare și investiții, se adaugă recomandarea de a urmări informațiile referitoare la soluții simple de garantare, precum și accesul la credite cu dobânzi subvenționate total sau parțial, creditele acordate în baza unor acorduri cu instituțiile publice sau la creditele care sunt surse de finanțare în completarea celor oferite din fonduri nerambursabile de către unele instituții publice.