“În momentul de față suntem în continuare în faza de prospectare pentru a găsi cea mai potrivită locație pentru următorul magazin. Lucrăm la acest aspect. Avem un Land Acquisition manager începând din mai 2010, care cu asta se ocupă: prospectează piața, caută terenuri”, spune Oprişan. Așadar, încă nu s-a stabilit care va fi următorul oraș unde va fi construit un nou IKEA.
”Este interesant şi Bucureştiul, dar şi celelalte oraşe cu peste 300.000 de locuitori, din ţară. Ne dorim să ajungem mai aproape de și mai mulți români. Sperăm să reușim acest lucru și prin intermediul unui nou magazin, cât mai curând”, detaliază Oprișan.
Potrivit datelor IKEA, ridicarea unui astfel de magazin durează aproximativ 12-16 luni, din momentul în care începe construcția, ceea ce înseamnă că este imposibil ca până la finele anului să fie deschis un al doilea magazin.
Sondajul realizat de companie în interiorul IKEA este ”un instrument” pentru stricta informare despre piață și clienți, fără a influența, însă, decizia deschiderii unui nou magazin. Cu mențiunea că, în anumite perioade, angajații magazinului chestionează clienții cu întrebări de genul: ”Veniți des la IKEA? În ce sector locuiți?”.
Din datele companiei mai reiese că pentru a lua o astfel de decizie, se au în vedere aproximativ 20 de criterii, între care: densitatea populației, venitul mediu, distribuția pe categorii de vârstă și educație, infrastructura zonei.
IKEA este o companie de mobilier şi decoraţiuni de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Compania deține peste 320 de magazine în 38 de ţări, dintre care 37 de magazine sunt francize deţinute de alte companii. În România, până în luna martie 2010 IKEA a fost operat în sistem de franciză locală, după această dată devenind parte din IKEA Group.