“ Creșterea vânzărilor cu 34% pe o piață aflată în ușoară scădere demonstrează faptul că oamenii apreciază calitatea apei minerale naturale ZIZIN – extrasă din surse subterane recunoscute, avizate și controlate”, comentează rezultatele financiare Laura Lazăr (foto), directorul executiv al Apemin ZIZIN.

În 2013, compania a început un proces de reorganizare internă și rebranding, urmărind optimizarea vânzărilor, a distribuției, dezvoltarea departamentului logistic și suplimentarea capacităților de producție. Brandul ZIZIN a beneficiat de modificări atât la nivel vizual (logo), la nivel de ambalaj, cât și la nivel de mesaj și comunicare a produsului.

”Ne-am propus ca în viitorul apropiat să reușim să acoperim toate canalele de distribuție din România – tradiționale și moderne, pentru a putea face disponibil produsul nostru tuturor consumatorilor. Am dezvoltat un plan strategic de comunicare pe termen scurt și mediu, iar una dintre componentele sale se află, în prezent, în implementare – campania de imagine <<Dă cu pace>>”, declară Erhard Lorenz, directorul de marketing al companiei.

Deși peste o treime din apele minerale ale Europei (35%) se găsesc în România, consumul anual din țara noastră abia dacă trece de 65 de litri pe cap de locuitor, potrivit  Laurei Lazăr, în timp ce media europeană depășește 105 litri – „Deci, e clar că exisă un potențial mare și pe piaţa internă”.

Cum arată însă piaţa românească de ape minerale privită în ansamblul ei? Patru companii – Romaqua (Borsec, Aquatique), Coca-Cola HBC (Dorna, Izvorul Alb), European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor) și Rio Bucovina, plus mărcile private ale retailerilor – cumulează o cotă de peste 64% din totalul pieţei locale de apă minerală, estimată la circa 350 de mil. euro. ZIZIN deăine o cotă de piaţă de 3%.

Apemin ZIZIN,companie deţinută de soţii Laura şi Laurenţiu Lazăr (peste 97% din acţiuni), îmbuteliază , lunar,  14 mil. de litri de ape minerale naturale plate și carbogazificate (60%).

Brandul ZIZIN are o contribuţie de 46% la cifra de afaceri totală a Apemin ZIZIN, care a depăşit 10 mil. de euro în 2013. Pentru compania braşoveană, mărcile private ale retailerilor reprezintă un procent semnificativ din venituri – 64%.

Apa minerală naturală ZIZIN este disponibilă pentru consumatori în 9 variante de ambalaje, de la 0.5 litri până la 19 litri. De altfel, în 1998, Apemin ZIZIN este compania care a introdus pentru prima dată pe piața din România varianta de sticlă cu volum de 5 litri, creată pentru apa minerală plată.

Apemin ZIZIN este o societate cu capital privat autohton, înființată în anul 1991, la Brașov. În 2013 compania a înregistrat o cifră de afaceri a brandului ZIZIN de 4,5 milioane de euro. În prezent, compania are 120 de angajați, fiind cel mai important angajator din zona arondată localității Zizin.