Un român a efectuat anul trecut, în medie, 8,2 achiziţii online.

"Valoarea comerţului online în România a crescut de la 1,1 miliarde de euro, în 2014, la peste 1,4 miliarde de euro, în 2015. 11 milioane de români au acces la Internet, iar dintre aceştia, 6,7 milioane au achiziţionat cel puţin odată produse online. Deşi majoritatea preferă să facă shopping online de pe desktop, eCommerce-ul generat de pe mobil a înregistrat o creştere semnificativă în 2015, iar creşterea a continuat şi în acest an – peste 50% din traficul înregistrat de cei mai mari comercianţi online a fost generat de device-uri mobile. Un român a făcut în medie 8,2 achiziţii online în 2015, în creştere faţă de anul 2013, când rata medie era de 7,9 achiziţii online", se arată în document. 

Potrivit acestuia, anul trecut, cu ocazia Black Friday, românii au făcut cumpărături în valoare de 100 de milioane de euro. 

În România există, la ora actuală, în jur de 5.000 de comercianţi online activi. 

Cea de-a treia ediţie a evenimentului Meet Magento România reuneşte, în perioada 28 – 29 octombrie, la Cluj Napoca, marii jucători din IT şi comercianţi online, într-o dezbatere care are drept scop creşterea pieţei de eCommerce. 

'Piaţa plăţilor online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a coşului de cumpărături online al românilor s-a majorat cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei. Cea mai mare tranzacţie în online a fost înregistrată în eTail şi a atins valoarea de peste 140.000 lei', a declarat recent Marius Costin, country manager PayU România.

Topul categoriilor de produse pe care clienţii aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, coşul de cumpărături având o valoare medie de 3 ori mai mare decât valoarea medie generală, ajungând la peste 700 lei.

Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii şi de cărţi.

În prezent, 10% dintre români plătesc cu cardul, 1% dintre aceştia alegând alte metode de plată online (wire, iTransfer), iar 89% plătesc cash, la livrare.

AGERPRES