Întreaga piață de electro-IT din România s-a ridicat, anul trecut, la 1,5 miliarde euro fără TVA, în creștere cu 12,5% față de 2014, conform datelor GfK. Produsele electronice (consumer electronics) s-au vândut în valoare de peste 300 milioane euro, în urcare cu 8,2%.

Vânzările pieței cheie, televizoarele, au continuat în 2015 pe un trend ascendent, atât în volum cât și în valoare. Principala categorie în consumer electronics o reprezintă TV-urile, adică 80% din consumer electronics, și deja a depășit un milion de unități în 2015, creștere de 7%. Produsele UHD (ultra HD- 4K) cu diagonale mari au fost un puternic motor de creștere pentru sector, conform GfK. Retailerii se aşteaptă ca şi în acest an piaţa să continue tendinţa ascendentă, mizând pe două evenimente sportive majore precum Campionatul European de Fotbal din Franţa (10 iunie- 10 iulie) şi Jocurile Olimpice de vară de la Rio de Janeiro (5-21 august). „Piața locală de televizoare este pe un trend ascendant atât la nivel de volume, cât și la nivel de valoare, iar acest lucru se datorează în special noilor dezvoltări tehnologice. Anul trecut, motoarele de creștere pentru acest segment de electronice au fost vânzările de televizoare cu diagonale mari, cu ecran UHD, dar și de tip Smart TV. Din estimările noastre, în 2015, piața a depășit un million de unități vândute, atingând o valoare totală de aproximativ 1,4 miliarde de lei. Ritmul de creștere se va păstra și în 2016, odată cu dezvoltarea tehnologiilor pe acest segment. Estimăm că piața de televizoare va atinge anul acesta 1.250.000 de unități vândute și o valoare aproximativă de 1,53 miliarde de lei“, a declarat Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG.

„Piaţa este în continuare interesantă, televizoarele au evoluat destul de mult în ultimii ani iar românii sunt interesaţi de tehnologii noi. Pentru 2016, GfK estimează o creștere de 16%, susținută de consumul ascendent generat inclusiv de reducerea TVA-ului, cât și de impulsionarea vânzărilor în contextul evenimentelor sportive de anul acesta“, au declarat oficialii Media Galaxy.

Inteligente şi cu diagonală mare

Televizoarele 4K cu diagonale mari de minimum 60 inch au avut o rată de creștere de două cifre, anul trecut, iar estimările jucătorilor din piaţă sunt că şi în acest an românii se vor orienta către aceste modele. „În prezent, televizoarele cu tehnologie UHD reprezintă unul dintre cele mai populare segmente, cu precădere în rândul publicului tânăr. Anul trecut, acestea au avut o pondere de 20% din întreaga piață locală de televizoare, de trei ori mai mare față de 2014 (6,8%). Majoritatea clienților eMAG preferă televizoarele cu diagonală de peste 80 de cm, tendință pe care o regăsim la nivel general, acest tip de televizoare deținând o cotă de piață de 47,2% (în unități vândute)“, a afirmat Stejara Pircan. Oficialii Altex şi Media Galaxy se aşteaptă ca în acest an televizoarele 4K să înregistreze vânzări de două ori mai mari, faţă de anul trecut. În ceea ce priveşte televizoarele cu tub, estimările arată că în 50% din gospodăriile din mediul rural încă mai există televizoare cu tub CRT (aproximativ 2 milioane de unități). Cei care au astfel de televizoare caută să le schimbe cu modele mici, de 81 cm, iar în magazinele Altex şi Media Galaxy acestea au un procentaj de 65% din vânzări.

2 milioane de televizoare din România sunt cu tub catodic, tehnologie la care ţările din Vest au renunţat demult

În prezent, televizoarele cu tehnologie UHD reprezintă unul dintre cele mai populare segmente, cu precădere în rândul publicului tânăr.
Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG