Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Media

România, țara "micului ecran". Cum te poţi uita gratis la televizor

Autor: | | 1 Comentarii

OPȚIUNI Dacă în urmă cu cinci ani trei operatori dețineau 90% din piața românească de televiziune prin satelit, în prezent concurența a crescut, iar ofertele cu diverse bonusuri sunt tot mai avantajoase.

Românii sunt mari amatori de televiziune, iar timpul petrecut în faţa televizorului clasează ţara noastră printre primele din lume. Conform studiului TVCI, comandat de Astra România, 1 din 5 români petrece între patru şi şase ore zilnic în faţa televizorului, iar unul din zece spune că stă la televizor peste opt ore pe zi. Consumul masiv de televiziune este oglindit în numărul de televizoare deţinute de telespectatorii români în condiţiile în care unul din trei declară că are trei televizoare în casă. 

Studiul mai arată că doar 1 din 5 români îşi aleg operatorul de televiziune în funcţie de preţ, dar şi în funcţie de calitatea serviciului şi facilităţi cum ar fi canale exclusive sau oferte speciale. Astfel se explică schimbările care au avut loc pe piaţa locală în ultimii ani. Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7,3 milioane la finalul anului trecut. Dintre aceştia, peste 4,74 milioane sunt abonaţi prin reţele de cablu, 2,42 milioane sunt abonaţi prin reţele satelit (DTH) şi 95.000 sunt abonaţi prin tehnologie IP (IPTV). 

Interesant este faptul că 30% dintre cei care locuiesc în mediul urban au ales televiziunea prin satelit deşi aveau la dispoziţie cablu TV cât şi tehnologia IPTV. 

Dintre cei 2,42 milioane de abonaţi la televiziunea prin satelit, Telekom este lider cu peste 800.000 clienţi. Aceasta este estimarea Capital deoarece compania nu divulgă informaţiile defalcat. „Din motive de confidenţialitate comercială, nu comunicăm cifrele defalcate în funcţie de tipul de tehnologie.

La finalul anului 2016, Telekom a raportat 1,464 milioane clienţi pentru toate platformele TV din portofoliu (DTH, IPTV,cablu etc),“ au declarat reprezentanţii companiei. RCS&RDS, la un moment dat lider al pieţei, a raportat la finele anului trecut 666.000 clienţi, iar în primul trimestru al acestui an a pierdut 40.000 de clienţi. „Creşterea serviciilor de telecomunicaţii mobile, televiziune prin cablu, internet fix şi date şi alte venituri au fost parţial compensată printr-o scădere a veniturilor generate de serviciile DTH şi liniile de telefonie fixă, ca urmare a scăderii RGU în ambele linii de activitate“, arată compania în raportul consolidat, explicând scăderea prin încetarea contractelor pentru un număr de abonaţi DTH, prin mutarea acestora la concurenţă sau prin migrarea de la serviciile DTH către serviciile de televiziune prin cablu ale Digi Communications. Focus Sat, divizia de televiziune digitală prin satelit a UPC România, avea 363.500 clienţi la finele anului trecut

 

În urmă cu patru ani situaţia se prezenta astfel: RCS&RDS era lider de piaţă cu 1,3 milioane clienţi, Romtelecom avea 1,26 milioane clienţi (IPTV, cablu, DTH), iar Focus Sat avea 319.800 clienţi la sfârşitul primului trimestru din 2013.

În vara lui 2013, Orange, liderul pieţei telecom, intra pe piaţa serviciilor TV lansând Orange TV. Oferta consta în 100 de canale, 40 de posturi fiind High Definition, iar dintre acestea 26 erau retransmise în premieră în România. Serviciul francezilor a prins bine la public, astfel încât numărul clienţilor a crescut constant. Operatorul telecom are în prezent aproximativ 330.000 de abonaţi la serviciul de televiziune prin satelit.

Al cincilea jucător de pe această piaţă este Free Sat. FreeSat reprezintă o colaborare între firma Freesat din Oradea şi compania franceză Eutelsat. Compania se vrea a fi diferită de celelalte de pe piaţă oferind clienţilor posibilitatea de a plăti o singură dată pe an, o taxă de 99 de lei.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro