”Se vorbeşte deja despre decăderea Chinei de vreo 8 ani şi nu s-a întâmplat nimic până acum. Dacă va veni o criză, ea va avea alte motive decât cele din 2007-2009, însă eu nu cred că o să vină un nou val de criză la fel de puternic şi nici că preţul petrolului va scădea prea mult. Din contră, cred că va termina anul pe la 50-60 de dolari”, spune Răzvan Pascu, Consultant în Comunicare la Travel Communication România şi Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România.
Perioadele de recesiune, continuă acesta, sunt momente în care totul se regândeşte, se reaşează pe un făgaş nou, ca un tsunami care şterge totul şi trebuie să înveţi să reconstruieşti. ”Eu simt că încă mai avem de reconstruit după criza care în România s-a resimţit în 2008 – 2012 şi economia de abia de un an putem spune că şi-a revenit cu adevărat”, mai spune Pascu.
Cu atât mai mult cu cât am învăţat lecţii, iar cea mai importantă a fost cum să supravieţuieşti unei crize. În context, este clar că astăzi România are know how-ul şi capacitatea să depăşească barierele economice şi să se poată adapta într-un mediu economic mai puţin prietenos, să poată supravieţui cu profituri mai mici şi să-şi poată reduce costurile considerabil dacă este necesar.
Iar dacă ar fi să analizăm punctual, pe domenii, pentru turismul intern şi incoming, de exemplu, ultimii ani au fost buni, cu măsuri legislative noi şi apreciate (în special reducerea TVA-ului în turism sau legea voucherelor de vacanţă), au fost ani de creştere pentru toate afacerile din turism, fie că sunt agenţii de incoming sau outgoing, hoteluri sau pensiuni.
”Trebuie amintită şi creşterea numărului de turişti străini care au venit în România anul trecut. Dar nici nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece, pentru că plecăm de la o bază foarte mică, iar majoritatea străinilor care ajung la noi sunt turişti de business şi nu vin neapărat pentru vacanţe. Autoritatea Naţională pentru Turism trebuie să investească într-o campanie masivă de promovare a României în străinătate, în special în mediul online, să înceapă să lucreze în sistem public-privat, să ceară sfaturi şi păreri din industrie şi să lucreze împreună cu toată piaţa de turism, nu doar cu câţiva jucători mai importanţi”, adaugă Răzvan Pascu.
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
La fiecare zece minute, un client din România cumpără un ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...
-
-
-
Lumea este sufocată de datorii. Tot PIB-ul Chinei, împrumutat ...
-
“Verde” pentru noul stadion Rapid de 27 de milioane de euro ...
-
Compania din Giurgiu care este unică în Europa. Produsele ...
-
Industria secretă din timpul regimului comunist. România era ...
-
Râurile din România unde găsești AUR doar plimbându-te pe ...