În perioada iulie-septembrie 2016, la nivel mondial au fost vândute 43 milioane tablete informatice, cu 14,7% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările de tablete low-cost (cu un preţ mai mic de 200 de dolari) au atins un nivel record, pe măsură ce producători precum RCA au inundat piaţa.

"Din păcate multe tablete low-cost oferă şi o experienţă low-cost", a subliniat analistul IDC, Jitesh Ubrani, care avertizează că această cursă spre preţurile reduse ar putea avea un efect negativ asupra pieţei pe termen lung deoarece tabletele cu tastaturi detaşabile ar putea fi considerate mai degrabă drept dispozitive de care utilizatorul se poate dispensa în loc de un posibil înlocuitor al PC-urilor.

În topul marilor producători, grupul informatic american Apple şi-a păstrat poziţia de lider mondial, controlând 21,5% din piaţă, în pofida faptului că vânzările de tablete iPad au scăzut cu 6,2% în ritm anual până la 9,3 milioane. Livrările de tablete Samsung au scăzut cu 19,3% până la 6,3 milioane dar grupul sud-coreean rămâne pe a doua poziţie cu o cotă de 15,1%, în pofida imaginii proaste provocată de smartphone-ul Galaxy Note 7 şi bateriile sale explozive.

Pe poziţia a treia se află grupul de e-commerce Amazon cu o cotă de 7,3% în condiţiile în care a livrat 3,1 milioane de tablete Fire, în creştere cu 319,9% în ritm anual faţă de 800.000 de unităţi în perioada similară a anului trecut. Urmează două companii chineze, Lenovo şi Huawei, care controlează 6,3% respectiv 5,6% din piaţa mondială a tabletelor.

Împreună, primii cinci producători mondiali au fost responsabili pentru 55,8% din piaţă, faţă de 46,8% anul trecut, dar nici unul din primii cinci nu a reuşit să vândă mai mult de 10 milioane de tablete în cursul unui trimestru. (Sursa: Agerpres)