Philippe Besadoux (foto), francezul care a preluat conducerea Kenvelo la sfârşitul lui 2008, continuă să dezvolte în România toate cele patru reţele de magazine din grup: Kenvelo (42 de magazine în prezent), Lee Cooper (25), Tom Tailor (7) şi Time Out (10). Planul lui este să deschidă, anul acesta, încă 20 de magazine (Time Out – 8/10 magazine noi, Lee Cooper –  4/5, Kenvelo şi Tom Tailor câte 2/3), în urma unor investiţii de peste 2,5 mil. euro.

Trăgând linie, Philippe Besadoux  estimează că businessul grupului  ar trebui să genereze afaceri de circa 35 de mil. euro la sfârşitul lui 2014, cu o marjă de profit de 10%. “Peste cinci ani vrem să avem în jur de 150 de magazine cu toate brandurile din portofoliu, câte 30 pentru fiecare brand în parte”, subliniază Philippe Besadoux.

În opinia lui, Lipscaniul va deveni  “cea mai vânată poziţie din Bucureşti pentru retailerii de modă şi noi deja purtăm negocieri pentru un spaţiu aici.  Din păcate în România nu prea există artere comerciale stradale comparabile cu cele din alte oraşe europene”.

În prezent, Kenvelo Group  operează magazine stradale în centrul Timişoarei, al Piteştiului, dar şi în Braşov.

În planurile de afaceri de acum ale lui Philippe Besadoux figurează şi dezvoltarea pe piaţa locală a brandurilor franceze Mim (fashion) şi Brioche Dorée (cafenele);

“Românilor le place moda, le place să se îmbrace bine. Tinerii de aici au o apetenţă pentru ținute cu un mesaj fashion foarte puternic, care sunt accesibile ca preț”, a observat Philippe Besadoux,  care – împreună cu Stephane Lahaye, CEO al grupului financiar Lea Finance -, a adus, anul trecut, Mim în ţară, un brand din portofoliul grupului britanic de fashion New Look (din 2003) care operează 350 de magazine (în Franţa, Belgia şi Maroc).

Furios și iute, lanţul de modă de tip discount Mim – care concurează ca preţ cu H&M, Terranova, New Yorker sau Bershka – își înfige steagul, până la sfârșitul lui 2014, în cel puţin opt puncte din România. În afară de cele două magazine deschise deja în București (în Carrefour Orhideea şi Cora Pantelimon), Besadoux a început negocierile şi  pentru spaţii în centrele comerciale Afi din Bucureşti şi Ploieşti, în Mall Vitan, Polus Center Cluj şi Iulius Timişoara.

Cu un portofoliul diversificat de branduri, Kenvelo îşi permite să negocieze preţuri mult mai mici la chirii, ceea ce se reflectă într-o poziţie foarte bună din punct de vedere al structurii costurilor pe termen mediu şi lung. Cu atât mai mult cu cât preţurile chiriilor au scăzut, iar numărul de firme care doresc să deschidă magazine noi este mult mai mic decât al celor care bat în retragere.

Cifra de afaceri a Kenvelo România în 2013 a fost de circa 23 mil euro. Compania a intrat pe piaţa românească în 2001. Istoria Kenvelo Group, deţinut de oamenii de afaceri Piofrancesco Borghetti şi Nilesh Sajnani, începe în 1989, în Cehia.

Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa 2,5 miliarde de euro, potrivit Euromonitor.

 Cele mai mari reţele de magazine sunt deţinute de Inditex, proprietarul Zara, Kenvelo Group, H&M, C&A, New Yorker, Takko Fashion, Deichmann, BSB, Orsay sau Solmar Grup (Mango, Promod).