Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Pakistanezii vin la Braşov cu 100 de milioane de euro după 500 de camioane Roman

Autor: | | 0 Comentarii

După un 2017 destul de bun, fabrica de camioane Roman Braşov aşteaptă un 2018 potenţial excelent, februarie fiind luna când sunt şanse mari să se semneze un contract uriaş cu Pakistan-ul, care ar asigura “încărcarea” uzinei pe următorii ani.

O delegatie din Pakistan, formată din oficiali civili şi militari, vin în februarie la fabrica Roman Braşov pentru a negocia o comandă de 500 de camioane, fiecare la un preţ de circa 200.000 de euro, care ar acoperi producţia pe următorii ani. Două camioane civile, 6x6, dar şi cu aplicaţii militare(tractare, transport trupe), pe care fabrica braoveană le-a trimis în ţara asiatică au trecut toate teste la care a fost supus, deşert, stânci, condiţii meteo extreme, astfel încât statul Pakistan este convins că acesta este produs care le trebuie, spune directorul Roman, Carol Rugacs. “Acum 10 zile m-au sunat, s-au decis şi vin să discutăm condiţiile contractuale. Nu au negociat şi cu un alt producător, doar noi suntem în cărţi”, arată Rugacs. În acest condiţii, mega-contractul de 100 de milioane de euro are şanse mari să fie semnat. Totuşi, nu este ca şi semnat. Aceasta pentru că Roman Braşov are o problemă: este în insolvenţă, din 2014, şi îi este foarte dificil să obţină scrisori de garanţie bancară pentru exporturi. Aceste scrisori sunt esenţiale, dacă o fabrică vrea să obţină un credit furnizor de la client, practic un avans pentru lansarea producţiei. Adică exact ce vrea fabrica braşoveană, pentru că nu dispune de suficienţi bani pentru a lansa producţia, nici măcar pe loturi medii. “Sperăm să găsim înţelegere la Eximbank sau la CEC, instituţii financiare ale statului român. Că tot spun reprezentanţii statului că susţin industria românească. Să vedem cum o susţin”, mai spune Rugacs. Acesta se declară totuşi încrezător că băncile de stat şi oficialii de stat vor găsi o soluţie ca să nu se piardă acest contract.

În luna februarie a acestui an, fabrica braşoveană a încheiat un contract de 12 milioane de euro pentru acelaşi tip de camion cu un client din Taiwan. Camioanele Roman au capacitate de încărcare de 32 până la 40 de tone şi pot fi adaptate, în scopuri civile, la multiple tipuri de transport şi lucrări. Acestea pot fi de tipul basculantă, autotractor sau chiar betonieră.

De asemenea, uzina a livrat, de curând, şi ulltimul camion militar dintr-un contract cu MapN pentru 23 de unităţi. Astfel, 2017 marchează un an de reviriment al Roman, după aproape trei ani în care fabrica aproape că nu a lucrat. 2018 poate fi însă un an de “înflorire” dacă prinde contractul cu Pakistan-ul.

“Invizibili” pentru Armata Română

 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro