"Mă bucur că această emisiune nu rămâne singulară şi se poate transforma într-un program. Problema noastră este că aceste emisiuni trebuie să se deruleze de la sine şi activitatea Bursei de Valori Bucureşti trebuie să fie o activitate sustenabilă. Nu putem să trăim de la un eveniment la altul. Cu o floare, din păcate, nu se face primăvară. Anul trecut am avut două emisiuni, ambele de succes: a oraşului Bucureşti şi emisiunea pilot a Ministerului Finanţelor, anul acesta avem o emisiune de succes. Din acest motiv, cred că este şi o ocazie de reflecţie. Trebuie să ne gândim până la urmă ce face o activitate sustenabilă", a precizat Mişu Negriţoiu.

Potrivit acestuia, instituţiile statului au contribuit semnificativ în ultimii ani la eliminarea barierelor de pe piaţa de capital şi la creşterea tranzacţiilor, însă şi Bursa trebuie să urmeze un program de reforme.

"De trei ani, BVB a iniţiat diverse acţiuni de reformă în afara Bursei. Guvernul precedent şi acest Guvern au sprijinit reforma pieţei de capital, ASF inclusiv, şi suntem la sfârşitul uni ciclu. Am început cu faimoasa lege a celor opt bariere, am continuat cu simplificare tranzacţiilor pe piaţa de capital, am redus cât am putut cheltuielile. Practic, ASF acum se duce spre zero, cu tot ce presupune contribuţii din tranzacţii. Am făcut comisionul zero pentru market makeri, am reglementat tot ce s-a putut reglementa la Bursă, inclusiv vânzarea în lipsă. Guvernul a contribuit cu emisiuni, dar nu putem la nesfârşit să arătăm cu degetul spre alţii şi să aşteptăm o emisiune Hidroelectrica sau alta pentru a relansa activitatea pe piaţa de capital. Ne-am propus un obiectiv, atingerea stadiului de piaţă emergentă. Cred şi invit acţionarii, Consiliul BVB, conducerea executivă, să se gândească totuşi şi la un program de reformare a Bursei, instituţional vorbind, pentru că nu mai are ce să aştepte de la ceilalţi", a subliniat preşedintele ASF.

În opinia sa, Bursa trebuie să revizuiască o serie de aspecte precum direcţia proprie, obiectivele, sistemul de guvernanţă, dar şi platforma de costuri. "De acord, am făcut zero (comisionul – n.r.) la emisiunea de stat, dar sunt multe costuri diferenţiate, multe costuri preferenţiale, sunt prea multe privilegii pentru membrii Bursei faţă de ceilalţi, sunt programe de marketing care trebuie activate, trebuie road-shouri pentru emisiuni de obligaţiuni de stat, municipale, trebuie roadshow-uri pentru emisiuni de acţiuni. Avem o analiză pe care o facem cu privire la costurile unei emisiuni de obligaţiuni şi de acţiuni. De aceea Bursa trebuie să fie mult mai implicată", a mai spus Negriţoiu. AGERPRES