PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Taxe si impozite

Ministrul de Finanţe: "Acciza pe carburant este necesară la buget pentru a acoperi cheltuielile. Deja avem o lipsă de 670 milioane de lei"

Autor: Capital.ro | luni, 24 martie 2014 | 32 Comentarii

"Aceasta acciza este necesară la buget pentru a acoperi cheltuielile. Deja avem o lipsă de 670 milioane de lei, iar eu când fac acel calcul dacă se poate face neimpozitarea profitului reinvestit sau reducerea CAS, eu mai trebuie să pun undeva, acolo, că mai trebuie să scot 670 de milioane", a declarat Ioana Petrescu, ministrul de finanţe al României, într-un interviu pentru hotnews.ro.

VEZI AICI Impactul suprataxei pe carburanți

Petrescu a amintit că nu există nici măcar cea mai mică şansă pentru ca acciza suplimentară pe carburanţi să nu intre în vigoare.  

De la 1 aprilie prețul carburanților comercializați pe piața locală va fi mai mare cu 41 de bani, scumpire cauzată de majorarea accizei cu 7 eurocenți/litru, se arată într-un document oficial al Ministerului Finanțelor Publice.

Documentul, pe care îl puteți vedea mai jos, semnat de Dan Manolescu, secretar de stat al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), este un răspuns adresat deputatului Adrian Gurzău, care a întrebat MFP care este impactul accizei pe carburanți.

Potrivit sursei citate, impactul total al noii accize este de 6% în prețul carburanților.

“Majorarea accizelor cu 7 eurocenți/litru în prețul final conduce la un impact care poate stabili un nivel maxim de creștere a prețurilor cu circa 6%, impactul fiind generat de 4,5223 cursul euro, 104,77 inflația și 24% cota TVA”, se menționează în răspunsul celor de la Finanțe.

“Stabilirea accizei se face potrivit art. 218 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, astfel cei 7 eurocenți/litru corespund unei creșteri a prețului cu 0,41 lei (0,35 lei acciză și 0,06 TVA)”, se mai arată în document.

Data la care va intra în vigoare creșterea accizei este 1 aprilie 2014, se menționează în document: “Totodată, precizăm că prevederile referitoare la majorarea accizei din cadrul OUG nr. 111/2013 pentru reglementarea unor măsuri fiscale și pentru modificarea unor acte normative se vor aplica începând cu data de 1 aprilie 2014”.

Click pentru mărire

Majorarea accizei la carburanți, cu cei 7 eurocenți/litru, a fost anunțată de premierul Victor Ponta încă de la finele lunii octombrie. Prim-ministrul intenționa să introducă această taxă încă de la 1 ianuarie 2014, măsură fiind cuprinsă în scrisoarea către FMI. Mai mult, guvernul a schimbat și modalitatea de calcul al accizei de la începutul acestui an, ceea ce a determinat o scumpire a carburanților cu 11 bani. Însă ca măsură compensatorie, Guvernul a decis după o întâlnire cu reprezentanții marilor companii petroliere să reducă nivelul biocombustibililor, astfel impactul a fost redus la 9 bani/litru.

Aplicarea taxei de 7 eurocenți, care inițial era prevăzută pentru investiții în infrastructura rutieră, a fost amânată cu trei luni, după ce președintele Traian Băsescu a refuzat să semneze scrisoare către FMI și să aprobe bugetul pe anul 2014.

La finele anului, șeful statul a anunțat că promulgă Legea bugetului dacă Guvernul amână majorarea accizei.

În urmă cu o lună, Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, declara că introducerea accizei de 7 eurocenți pe litru de benzină și motorină va conduce la o scădere a consumului de carburanți între 1% și 3%.

VEZI AICI Impactul suprataxei pe carburanți


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.