Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Siguranţa Feroviară Română: Statele UE puternice urmăresc interesele naţionale, apoi unifică directive

Autor: | | 0 Comentarii

Statele cele mai puternice din punct de vedere economic ale Uniunii Europene îşi văd în primul rând de interesele strict naţionale, fiind preocupate preponderent de prosperitatea reţelelor de transport şi a infrastructurilor proprii, a economiei naţionale, a propriilor producători sau operatori feroviari, abia apoi elaborează şi unifică acte normative comunitare pe teme cum ar fi "integrare a reţelelor", "interoperabilitate", "pieţe deschise" sau "spaţii feroviare unice", este de părere Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR).

În acest sens, specialistul a dat ca exemplu noua linie de mare viteză care a fost recent inaugurată în Germania, exploatarea efectivă a liniei de cale ferată cu publicul călător începând la două zile după inaugurare. 

"Trebuie menţionat faptul că este vorba despre o linie de cale ferată nouă, una de mare viteză, nu convenţională, nici una reabilitată ca parte a vreunui culoar deja existent. Într-adevăr, construirea ei a început în anul 1991, lucrările durând peste 25 de ani în ritmuri variabile de avans, fiind influenţate puternic de criza economică din 2008 - 2009", a spus Lucaci.

"Având o lungime de peste 600 de kilometri, magistrala feroviară inaugurată pe 9 decembrie leagă localităţile Berlin şi München, fiind o parte componentă a unei axe de transport extrem de importante pentru conexitatea teritorială a Germaniei (linia de comunicare a nucleului administrativ german cu nucleul economic). Noţiunea de conexitate defineşte acea calitate a unei reţele (de transport, energetică sau de altă natură) de a prezenta legături între 'nodurile' acesteia, de fapt între obiectivele importante din teritoriu (aglomerări urbane, obiective industriale, porturi etc.). Atunci când aceste legături sunt de mare viteză, spunem că teritoriul - unui stat sau al mai multor state luate la un loc - prezintă o conexitate ridicată. Un asemenea parametru generează o serie de efecte pozitive evidente atât în plan economic, social cât şi geopolitic. Astfel, aceste state sau grupări de state beneficiază de un teritoriu cu o coeziune ridicată", a precizat acesta. 

Viorel Lucaci a subliniat, citând presa germană, că beneficiari ai noii legături feroviare vor fi circa 17 milioane de oameni. 

"Pe parcursul rutei au fost construite structuri inginereşti de mare anvergură, fiind vorba de 22 de tuneluri şi 29 de poduri. Circa 107 kilometri de linie au fost construiţi pe terasamente speciale la mare înălţime de sol. Pentru deservirea liniei, vor fi exploatate modernele trenuri de tip ICE-Sprinter care vor circula cu viteza de 300 de km/h. În vederea finanţării acestui proiect, Guvernul Federal German a acordat circa 10 miliarde de euro. (...) Orice comentarii, orice trimiteri sau analogii cu situaţia şi cu evoluţiile sistemului de transport feroviar din România sunt de prisos. Noi, românii, ne putem întreba şi doar constata ceea ce vedem prin alte locuri. Chiar atât de mari să fie oare diferenţele de abordare între estul şi vestul Europei? Chiar atât de 'în urmă' om fi în materie de priorităţi şi strategii? Oare ne convine în a fi în urmă, suntem traşi în urmă sau suntem ţinuţi în urmă? Greu de spus", a comentat Lucaci. 

În context, el a evidenţiat faptul că "un lucru este cert şi l-am înţeles pe deplin în ultima perioadă, anume că statele cele mai puternice din punct de vedere economic ale Uniunii Europene, adică cele care se respectă, îşi văd în primul rând de interesele strict naţionale şi numai naţionale''. 

"Sunt preocupate preponderent de prosperitatea reţelelor de transport şi a infrastructurilor naţionale (proprii), a economiei naţionale, a propriilor producători sau operatori feroviari (dintre care unii au devenit simboluri naţionale sau giganţi economici). Abia după acest mod de a acţiona, respectivele state elaborează şi unifică acte normative comunitare pe teme cum ar fi 'integrare a reţelelor', 'interoperabilitate', 'pieţe deschise' sau 'spaţii feroviare unice'. Toate aceste tendinţe centrifuge ca reglementare, dar centripete ca acţiune efectivă, denotă un respect crescut faţă de proprii cetăţeni, faţă de nevoile sociale ale acestora şi necesităţile economiilor naţionale'', a arătat specialistul. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

DE NECREZUT! În 2020 vom avea primii km din autostrada Comarnic-Brașov

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Ziua Feroviarilor, serbată de 2.000 de sindicalişti prin protest

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Compania aeriană care tocmai a anulat 25% din zboruri

Transporturi si Infrastructura

20 aprilie 2018

Ceferiștii au intrat la discuţii cu reprezentanţii Executivului

Transporturi si Infrastructura

19 aprilie 2018

Primele INTENȚII privind cea mai așteptată autostradă din România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.