CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

HARTA AUTOSTRĂZILOR cu și fără BENZINĂRII

Autor: |

De mai bine de cinci ani, autorităţile române nu au mai organizat nicio licitaţie pentru construcţia de benzinării pe tronsoanele de autostradă deschise circulaţiei.

Suntem repetenţii Europei la construcţia de autostrăzi, iar atunci când se mai deschid circulaţiei tronsoane de câţiva kilometri, totul se face în pripă. Lăsând la o parte termenele prelungite cu lunile sau chiar şi cu anii, panglicile sunt tăiate cu mare fast, chiar dacă lipsesc lucrări elementare precum garduri de protecţie, ieşiri şi intrări, parcări, telefoane de urgenţă şi staţii de alimentare cu carburanţi.

Aşa se întâmplă din 2007-2008 încoace, de la ultima licitaţie organizată pentru concesionarea de staţii de carburanţi pe A2 între Bucureşti şi Cernavodă. De atunci şi până acum, s-au inaugurat tronsoane de autostradă care însumează 380 de kilometri. Pe niciunul dintre cele 12 tronsoane menţionate nu există încă benzinării. Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, încă de anul trecut, că în trimestrul II al acestui an va fi organizată o licitaţie în acest sens. Dar, nici în prezent nu este publicat anunţul.

Cât durează construcţia unei benzinării

În luna mai a anului în curs, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, declara că a fost selectată firma KPMG pentru întocmirea caietelor de sarcini, iar pe baza acestora vor fi organizate licitaţiile pentru concesionarea loturilor de benzinării şi parcări. „Estimăm că am putea avea benzinării noi chiar şi din acest an, iar anul viitor vor fi pe toate autostrăzile“, a precizat Neaga. Potrivit lui, studiile europene arată că, pe autostrăzi, este necesară o benzinărie la fiecare 30-40 de kilometri. „Vom păstra şi noi această proporţie“, a precizat şeful CNADNR. Având în vedere că ne aflăm deja în luna august, este imposibil ca până la sfârşitul anului 2014 să avem staţii de alimentare noi pe autostrăzi, întrucât companiile petroliere au nevoie de minimum 6 luni pentru a putea obţine toate autorizaţiile necesare şi a construi un astfel de obiectiv.

Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, declara într-un interviu acordat Capital, în luna mai, că termenul de la semnarea contractului şi până la deschiderea unei benzinării pe autostradă este cuprins între 6 şi 12 luni, „dar depinde de mai multe elemente: autorizaţii, titluri de proprietate pentru terenuri“. „Ne dorim şi vom investi, nu doar pe autostrăzi, pe aceste noi centre de trafic, fie ele comerciale, fie rezidenţiale. Autostrăzile sunt o primă ţintă. Și A3, de când s-a terminat şi s-a dat în funcţiune şi nu s-a organizat licitaţia de către CNADNR, care este factorul de decizie“, a mai spus Mariana Gheorghe.

Nu doar Petrom şi-a manifestat interesul pentru deschiderea de benzinării pe autostrăzi, ci toate marile companii: Rompetrol, Mol, NIS-Gazprom şi chiar şi Socar, companie care, în momentul actual, nu este prezentă pe nicio autostradă, deşi are o reţea de 28 de staţii. „Toate noile tronsoane de autostradă se află în aria de interes a MOL România şi vom evalua cu atenţie oportunităţile pentru deschiderea de benzinării pe acestea. Aşteptăm anunţurile oficiale de începere a licitaţiilor“, ne-au transmis reprezentanţii Mol. Cele mai noi benzinării pe autostrada Bucureşti-Piteşti au fost deschise anul trecut de NIS, sub brandul Gazprom. Directorul executiv al companiei, Ileana-Sorina Bălţatu, ne-a declarat că „fiecare proiect pentru o nouă benzinărie este analizat separat şi trebuie să îndeplinească anumite criterii“, precizând că tronsoanele de autostradă reprezintă interes pentru NIS România.

Click pentru mărire

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Germania, trimisă în judecată de Comisia Europeană

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Exproprieri și angajări pentru autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

CNADNR a parafat patru contracte de dezăpezire pentru drumurile din jurul ...

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

Lufthansa a achiziţionat integral Brussels Airlines

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

Transporturi si Infrastructura

25 septembrie 2016

Ministerul Transporturilor crește, din PIX, viteza trenurilor de marfă

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.