ABC Data a intrat direct pe piaţa locală după ce, în anul 2009, preluase pachetul majoritar al Scop Computers, firmă care a intrat în insolvenţă în luna aprilie 2012 pe fondul unei anchete a Fiscului într-un dosar de suspiciune de fraudă prin neplata TVA. Polonezii nu mai deţin acţiuni la Scop Computers după ce au vândut pachetul de 51% cu 500.000 de euro, deşi în 2010 plătiseră 4,4 milioane euro pentru acestea.

ABC Data, care va concura cu Network One Distribution, cel mai mare distribuitor IT local, deţinut de Iulian Stanicu, care controlează Flanco şi eMAG, pune la dispoziția partenerilor locali un portofoliu de peste 38.000 de produse, de la peste 200 de producători internaționali. Pentru primul an de activitate pe plan local, compania estimează poziționarea între primii 15 jucători din piața de profil, principalele avantaje ale ABC Data fiind gama largă de produse, serviciile de suport pentru vânzare, timpul scurt de livrare precum și politica de prețuri practicată.

Hub regional

Compania intenţionează să construiască la Bucureşti un depozit, astel încât să livreze produsele în 24 de ore, faţă de 2-3 zile cât durează în prezent livrarea din depozitele aflate în Polonia. Depozitul ar urma să fie construit anul acesta, în prezent efectuându-se studiul de fezabilitate. Clienţii din România vor putea vedea în timp real stocul de produse atât din România, cât şi din Polonia.  Foarte important de precizat este faptul că vânzarea către parteneri se va face în lei. Este un avantaj atât pentru reselleri, cât şi pentru integratorii de sisteme deoare ce se elimină acel risc de schimb valutar a declarat Alexandru Gheorghiu, director comercial ABC Data România.

Printre partenerii ABC Data în România se numără Corsar Online (Cel.ro), PC Garage şi evoMAG.

“Vom colabora şi cu eMAG sau Flanco dacă ei vor dori să lucreze cu noi”,  a spus Sergiu Lujanschi, director general ABC Data Romania.(foto).

Piaţa de distribuţie IT din România este estimată la 800 de milioane de euro anul acesta. Compania speră ca în trei ani să ajungă în top 5 distribuitori pe piaţa locală. ABC Data are 10 angajaţi, iar la mijlocul anului numărul acestora se va dubla. Compania ţinteşte anul acesta o cotă de piaţă între 2 şi 5%.

„Piața din România are un potențial enorm de creștere și este extrem de competitivă, motiv pentru care suntem conștienți că un distribuitor modern trebuie să depăşească modelele de afaceri tradiţionale și să ofere furnizorilor şi partenerilor săi o vastă susţinere în logistică, în promovarea vânzărilor şi în dezvoltarea soluţiilor IT complete. Tocmai furnizarea acestor servicii cu valoare adăugată reprezintă principalul nostru avantaj competitiv care, în timp, se va traduce într-o poziție de piaţă cât mai mare”, a declarat Norbert Biedrzycki, CEO și Președintele Consiliului de Administrație ABC Data S.A.

În medie, compania are o cotă de 30% pe piețele pe care activează de mai mulți ani, respectiv Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria. În momentul de față, ABC Data se concentrează pe dezvoltarea proiectelor din țările cu potențial ridicat, România și Germania.

Platformă proprie de logistică și comenzi B2B online – Interlink

Platforma B2B InterLink a fost dezvoltată de către ABC Data în urma unei experienţe de peste 15 ani în comerţul electronic, fiind disponibilă pe toate piețele în care este prezentă, în versiuni locale, adaptată cerinţelor şi practicilor de afaceri din fiecare ţară. În acest moment, peste 90% dintre comenzi sunt generate pe platforma InterLink, disponibilă pentru partenerii din România pe situl ABCData.com.ro.

„Pentru ABC Data România, InterLink este unul dintre elementele cheie pentru construirea unui avantaj competitiv semnificativ pe plan local. Platforma facilitează accesul rapid la descrierea produselor, permite compararea şi prezentarea disponibilităţii în timp real a produselor, starea facturilor comerciale și nu în ultimul rând, ajută la negocierea prețurilor. Toate aceste procese sunt complet automatizate, ceea ce asigură rapiditatea necesară oricărui client”, a explicat Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data România.

De asemenea, partenerii mici și mijlocii ai ABC Data îşi pot dezvolta propriile sisteme de comerţ electronic pentru utilizatorii finali cu ajutorul modulelor dedicate din InterLink, iar partenerii de dimensiuni mari pot să integreze direct în propriile magazine online produse din portofoliul ABC Data.

În 2010, compania a lansat propria marcă – Colorovo, portofoliul de produse fiind dezvoltat intensiv, iar în prezent include tablete şi accesorii pentru dispozitivele mobile, consumabile, echipamente de birou şi accesorii pentru calculatoare.

Tot din 2010, ABC Data este o companie publică, listată la Bursa de Valori din Varșovia, iar pentru anul trecut grupul estimează o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.