Pe baza acestui rezultat, proprietarii centrului comercial estimează venitul operaţional net la 29 mil. euro pentru 2014, în uşoară creştere faţă de rezultatul de 28,7 mil. euro din 2013.

În primele trei luni ale anului, mallul din Cotroceni a înregistrat o creştere a numărul de vizitatori până la o medie de 55.000 de oameni pe zi. Gradul de ocupare a crescut la peste 98%. Ultima evaluare a AFI Palace Cotroceni, realizată în septembrie 2013, plasa activul la o valoare de 375 mil. euro.

Valoarea AFI Palace Ploieşti a crescut în ultimele luni cu 6,2 mil. euro, până la 64,2 mil. euro. Numărul de vizitatori ai mallului din Ploieşti a rămas stabil, la 15.000 persoane pe zi. Gradul de ocupare a crescut în luna aprilie la 99%. AFI Palace Ploieşti a inaugurat recent Cinema City şi complexul de divertisment şi petrecere a timpului liber.

Pe segmentul de birouri, AFI Europe România a inaugurat oficial, în data de 15 aprilie, AFI Park 2, ale cărei spaţii de birouri sunt 100% închiriate. Prima clădire de birouri, AFI Park 1, cu o suprafaţă închiriabilă de 12.250 metri pătraţi, este 100% închiriată, în timp ce AFI Park 3, care va fi livrată în decembrie 2014, este deja pre-închiriată în proporţie de 40% companiei de IT Endava România, deţinute de investitori britanici.

„După inaugurarea AFI Palace Ploieşti şi AFI Park 2, portofoliul de active generatoare de venituri al AFI Europe România a crescut semnificativ, la peste 135.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă, cu o rată medie de ocupare în toate activele de 97% şi un venit net operaţional în 2013 de peste 31 mil. euro. Plănuim să continuăm acest stadiu actual de dezvoltări cu noi clădiri de birouri şi centre comerciale”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.  

AFI Europe se concentrează momentan pe dezvoltarea de proiecte de retail adiţionale – un mall situat în Bucureştii Noi, “AFI Palace Bucureştii Noi”, un parc de retail în Arad, “AFI Palace Arad” şi un nou proiect de birouri, “AFI Business Park”, localizat în Bucureşti, pe Bulevardul Progresului, în locul fostei fabrici Inox.

Rezultatele grupului

AFI Properties, compania-mamă a AFI Europe, a raportat pentru primele trei luni din an venituri totale de 48 mil. euro. Venitul operaţional net al companiei a crescut în aceeaşi perioadă cu 8% până la 19 mil. euro.

România este cea mai atractivă piaţă unde AFI Properties, prin subsidiara AFI Europe, pe care o deţine integral, îşi concentrează în prezent activitatea de dezvoltare. Pe lângă România, AFI Europe mai operează în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est (CEE), incluzând Cehia, Serbia, Germania şi Polonia.

Suprafaţa totală închiriabilă a activelor calculată proporţional cu deţinerile AFI Properties a crescut la 544.000 metri pătraţi. Capitalul companiei a totalizat 567 milioane euro la 31 martie 2014.