Gigantul american din domeniul tehnologiei Alphabet Inc a dat publicităţii pentru prima dată veniturile din publicitate generate de platforma sa de înregistrări video YouTube, care, în trimestrul patru din 2019, au fost de 4,7 miliarde de dolari, iar pe ansamblul anului trecut de 15,1 miliarde de dolari, transmit DPA şi Reuters.

În plus, YouTube a generat aproximativ 750 de milioane de dolari de pe urma abonamentelor şi a altor venituri, excluzând publicitatea, a anunţat directorul general al Alphabet, Sundar Pichai. Acesta a precizat că YouTube are 20 de milioane de abonamente plătite pentru canalele sale „Muzică” şi „Premium” şi, separat, două milioane de abonaţi pentru serviciul de televiziune, potrivit Agerpres.

Cea mai lentă creștere din ultimii cinci ani

Alphabet Inc, firma mamă care deţine motorul de căutare online Google, a raportat venituri totale sub estimările analiştilor în ultimul trimestru din 2019, de 46,1 miliarde de dolari, un avans de aproximativ 17% faţă de perioada similară din 2018. Dar rezultatele marchează cea mai lentă creştere din ultimii cinci ani, analiştii previzionând venituri de 46,94 miliarde de dolari.

Investitorii au reacţionat, iar preţul acţiunilor Alphabet a scăzut luni cu aproape 5%. În ultimele 12 luni, titlurile au urcat cu peste 28%, în timp ce acţiunile Facebook au crescut cu 21,8%, cele ale Amazon – cu 23,5%, cele ale Microsoft – cu 68,1%, iar în cazul Apple cu 88,7%.

Profitul trimestrial net al Alphabet a urcat la 10,7 miliarde de dolari, sau 15,35 dolari per titlu, în timp ce analiştii se aşteptau la 8,78 miliarde de dolari, sau 12,53 dolari pe acţiune.