Dacă vrei să ai vizibilitate în web 2.0 trebuie să asculţi și ce „ciripesc“ alţii. Twitter, rețeaua socială de microblogging, care permite transmiterea unor mesaje de maxim 140 de caractere, așa-numitele tweeturi, a prins glas și în .ro. Reţeaua socială a momentului – Facebook – nu mai este doar o platformă de interacțiune, ci pentru multe companii a devenit un bun vehicul de advertising. Şi mai sunt şi Hi5, MySpace, Linked-in. Numărul exact de utilizatori din webul românesc e imposibil de precizat, dar blogosfera autohtonă vehiculează peste 30.000 de conturi.

Experţi internaţionali din Marea Britanie, Germania,  Elveţia, Cehia şi Italia vin la conferința Internal Social Media, programată pe 29 martie, la Bucureşti, să vorbească despre evoluţia rețelelor de social media, comunicarea la locul de muncă şi noile tendinţe din industria PR-ului european.

Până în 2014, comunicarea internă va cunoaşte creşterea cea mai semnificativă (după responsabilitatea socială) dintre toate funcţiile de PR (de la 45% la 81%), conform unui studiu al  European Communication Monitor 2011.  De asemenea, se va afla pe al doilea loc în ierarhia funcţiilor de comunicare organizaţională la egalitate cu “marketingul şi comunicarea de brand” și va trebui să înglobeze tacticile online şi social media întrucât acestea vor înregistra creşteri spectaculoase, iar importanţa lor în mixul de comunicare va depăşi 80%.

„Social media influenţează direct modul în care sunt gestionate crizele, organizaţia pierzând controlul absolut asupra mesajelor diseminate, încurajează comunicarea manageri-angajaţi, în ambele sensuri, şi a celei inter-departamentale. Nu în ultimul rând, comentariile nepotrivite pe reţelele sociale interne sau externe pot avea efecte dramatice (spre exemplu, cazul angajatei concediate deoarece a scris pe Facebook că jobul ei este <plictisitor>. Cu alte cuvinte, social media revoluţionează mediul de business şi comunicarea internă”,  comentează Steve Doswell, preşedinte FEIEA ((Federation of European Business Communication Associations).

The FEIEA Academy (organizată de Federation of European Business Communication Associations)  este cel mai important eveniment european dedicat comunicatorilor interni. Work-shopul de o zi facilitează schimbul de experienţă şi idei între vorbitori şi profesionişti europeni de top. Pentru prima dată, specialiştii FEIEA vin și la Bucureşti.