Volkswagen va răscumpăra, conform acestui acord, un număr de aproximativ 20.000 de SUV-uri mai vechi mărcile Audi şi Volkswagen şi de asemenea va soluţiona o problemă de software la aproximativ 60.000 de autoturisme şi SUV-uri noi mărcile Porsche, Audi şi Volkswagen, au precizat sursele. 

Volkswagen a acceptat deja să plătească o sumă de 10,3 miliarde de dolari pentru a răscumpăra până la 475.000 de automobile echipate cu un motor diesel de 2.0 litri însă până acum nu a ajuns la un acord pentru cei care au un automobil echipat cu un motor mai mare. Un eventual acord cu aceştia din urmă ar reprezenta un pas important în soluţionarea unei crize care a izbucnit anul trecut când grupul german a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Începând din 2015 Volkswagen nu are voie să mai vândă vehicule diesel în SUA şi până acum nu a luat încă o decizie dacă va relua comercializarea acestor vehicule pe piaţa din SUA. 

În România, recent, Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a informat că autorităţile române nu au iniţiat niciun demers pentru sprijinirea românilor care deţin autoturisme Volkswagen, în sensul despăgubirii acestora în urma prejudiciilor suferite după ce constructorul auto german a instalat în mod ilegal softuri care au permis manipularea testelor privind stabilirea standardelor de emisii.

Volkswagen a anunţat recent că a obţinut autorizaţiile necesare din partea organismelor de reglementare pentru repararea mai multor vehicule diesel din Europa afectate de scandalul manipulării emisiilor poluante, ceea ce înseamnă că acum poate rechema în service alte 2,6 milioane vehicule, transmite Reuters.

Grupul german este implicat într-un scandal de amploare după ce în toamna anului trecut a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, aproximativ 8,5 milioane sunt în Europa. 

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a aprobat deja soluţiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor la aproximativ 5,6 milioane vehicule produse de grâul Volkswagen echipate cu motoare diesel de 1,2 şi 2,0 litri, care aveau nevoie doar de un software update la sistemul de control al poluării. Însă repararea vehiculelor echipate cu un motor TDI de 1,6 litri de tip EA 189, care au fost aprobate vineri, include şi instalarea unui dispozitiv suplimentar lângă filtrul de aer. 

Cu toate acestea, în timp ce în SUA compania va cheltui până la 16,5 miliarde de dolari pentru a ajunge la o înţelegere amiabilă cu un număr de aproape 500.000 de consumatori şi organisme guvernamentale, în cazul consumatorilor din Europa Volkswagen a respins solicitările venite de la Comisia Europeană privind acordarea unor compensaţii similare. Volkswagen a apreciat joi că software-ul care permitea vehiculelor sale diesel să ocolească normele de poluare nu reprezintă o încălcare a legislaţiei europene, ceea ce a declanşat critici din partea Landului Saxonia Inferioară, al doilea mare acţionar al grupului auto. 

Conducerea Volkswagen se reuneşte vineri pentru a discuta eventuale reduceri de costuri şi investiţii pentru a putea face faţă consecinţelor scandalului Dieselgate şi de a finanţa trecerea la automobilele electrice şi vehiculele autonome. 

AGERPRES