„Credem în potenţialul online al Carrefour România (…) în prezent, suntem la limita maximă de capacitate ca livrări la domiciliu  Acesta este și motivul pentru care încercăm constant să îmbunătățim experiența comerțului online și să mărim gama de produse disponibile”, spune  Vlad Ardeleanu (foto). Şi tot pentru asta, continuă el, “aducem parteneri specializaţi pe anumite nişe, ca de exemplu vinuri, parfumuri sau articole foto, care să completeze sortimentul hipermarketului”.

Rretailerul are patru direcţii de dezvoltare pentru carrefour-online.ro: oferirea unor servicii şi mai bune de customer service, extinderea sortimentaţiei, inclusiv prin parteneriate cu furnizori specializaţi, creşterea capacităţii de livrare şi dezvoltarea tehnologică a site-ului, astfel încât tot procesul de cumpărare online să fie foarte simplu.

Platforma de comerţ online a Carrefour cuprinde în acest moment 15.000 de produse disponibile la comandă, atât pe food, cât şi non-food, iar – în afară de dezvoltarea variantei pentru smartphone -, obiectivul declarat al Carrefour pentru magazinul online este listarea pe site a întregului portofoliu de 50.000 de produse din hipermaket.

Carrefour Online intră, deci, într-o nouă fază de dezvoltare: cea a parteneriatelor cu furnizori specializaţi pe câte o nişă de piaţă. Marketplace-ul abia lansat va găzdui pe platforma sa diverşi furnizori specializaţi (vinuri, parfumuri, produse foto etc.) Deja hipermarketul online al  grupului francez –  al treilea jucător din comerţul local -, a început să vândă flori în urma unui parteneriat cu grupul FlorideLux.ro .

"Am constatat că, în online, clienţii se aşteaptă să găsească aproape orice, în ceea ce priveşte sortimentaţia. Aşa a apărut conceptul de marketplace, care înseamnă listarea unor produse ale unor furnizori-colaboratori, comandabile şi care sunt livrate clientului direct de furnizor. Mai exact, totul e pus în acelaşi coş de cumpărături, plătit o singură dată, dar cu  două livrări”, explică Radu Butufei, director e-commerce al Carrefour România.

Într-adevăr, statisticile comerţului electronic în România n-arată rău deloc. Există la ora actuală peste 4.500 de magazine online de unde se poate cumpăra teoretic orice, de la mâncare, jucării sau cosmetice până la electronice şi electrocasnice, filme sau cel mai recent roman al lui Paulo Coelho. Valoarea comerţului electronic cu plata online cu card bancar a crescut în 2013, ajungând la 220 de milioane de euro, conform RomCard.  Acest lucru este important pentru piaţa de e‑commerce, pentru că ”adevăratul comerţ electronic este cel finalizat prin intermediul unei plăţi cu cardul“, în opinia lui Marin Mitroi, directorul general al RomCard. Astfel, dinamica tranzacţiilor online prin card ale ultimului an demonstrează că mai este suficient loc de creştere pe piaţa de comerţ online – estimată de specialişti la o valoare totală (deci şi plăţi prin alt sistem decât cardul – n.r.) de circa 600 mil. euro în 2013.

Mai toate marile reţele de retail admit că „cercetează piaţa“, dar, până acum,  doar Metro, Carrefour, cora România şi  Selgros au făcut un prim pas concret în mediul virtual.

Până una-alta, retailerii online, ca și cei tradiționali de altfel, se aşteaptă ca Dragobetele (24 februarie) şi zilele de 1 Martie şi 8 Martie, să le crească de peste zece ori vânzările la bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri, flori sau lenjerie intimă.

Grupul francez Carrefour operează în România 163 magazine (25 hipermarket-uri „Carrefour”, 78 supermarket-uri „Market”, 59 magazine de proximitate „Express”, plus un magazine online). Afacerile retailerului pe piața locală au depășit anul trecut 4,2 mld. de lei (cca. 986 mil. euro), iar profitul s-a ridicat la 104,7 mil. lei (23 mil. lei), potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor.