Cele mai grave abateri au fost constatate de Piedone într-un magazin Carrefour, unde au fost semnalate diferențe semnificative între prețurile afișate la raft și cele înregistrate la casa de marcat.
Piedone: Avertismente clare pentru consumatori
Piedone a declarat că astfel de discrepanțe nu sunt întâmplătoare și că niciuna dintre erori nu a fost în favoarea clientului.
Șeful ANPC a subliniat că este vorba despre practici înșelătoare care păcălesc consumatorii și afectează încrederea în comercianți.
Diferențe de preț și taxe suplimentare pentru clienți
În urma controlului efectuat de echipele ANPC, s-au constatat abateri multiple, printre care se numără diferențe de preț la produse precum țigarete, carne de pui, bere și produse de cofetărie.
Un inspector a explicat că au fost identificate variații de până la 3 lei pentru anumite produse, cum ar fi sortimente de carne sau detergenți.
Printre exemplele oferite se regăsesc: pulpe de pui afișate la 24,85 lei, dar taxate cu 25,42 lei; bere Timișoreana (6 doze) cu 22,60 lei la raft, dar 23,94 lei la casă; și lumânări pentru tort cu un preț afișat de 5,99 lei, dar achitate cu 6,99 lei.
Potrivit lui Piedone, asemenea discrepanțe indică o lipsă de corectitudine în raport cu clientul.
Igienă precară și lipsă de transparență în etichetare
Controlul s-a extins și asupra condițiilor de igienă și depozitare. În magazinele verificate, inclusiv Carrefour Market din Șoseaua Pantelimon, inspectorii au observat paviment deteriorat și murdar în spațiile frigorifice, vitrine frigorifice neigienizate, coșuri de gunoi fără capac, dar și produse fără etichete sau cu prețuri lipsă.
În concluzie, Piedone a transmis un mesaj de avertizare către toți consumatorii din România, îndemnându-i să verifice cu atenție prețurile și condițiile de igienă din magazine: „Dragi consumatori, uitați-vă cu atenție în continuare”.
Despre ANPC
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a fost înfiinţată în baza prevederilor O.U.G. nr. 2/2001 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea, organizarea/reorganizarea sau funcţionarea, după caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice şi a H.G. nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările ulterioare.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea ministrului economiei, comerţului şi turismului, este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului.
Autoritatea coordonează şi realizează strategia şi politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor, acţionează pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.