Banii reprezinta, printre altele, costul autostrazii Brasov-Bors ce urmeaza a fi realizata si exploatata de Bechtel (SUA), al fregatelor cumparate de MApN de la Marina britanica sau al locomotivelor reconditionate de americanii de la General Motors. Aici intra si automotoarele luate de la germanii de la Siemens, garniturile de metrou suedeze de la Bombardier sau avioanele cumparate de la Airbus.
Toate aceste afaceri au fost sub semnul intrebarii. S-a discutat despre pretul, calitatea si utilitatea achizitiilor sau a lucrarilor, modul de alegere a partenerilor sau chiar despre discriminarea firmelor romanesti in raport cu cele vestice. si s-a spus ca ar fi vorba, de fapt, de unul dintre preturile pe care Romania ar trebui sa le plateasca pentru integrarea in aliantele armate si politico-economice occidentale.
Dar lucrurile nu se vor opri aici. Pentru a se apropia de nivelul de dezvoltare al statelor vestice, fie ca e vorba de domeniul militar, gestionat de NATO, fie ca este vorba de infrastructura si cadrul institutional, Romania va cheltui, in anii care vin, sume cu multe zerouri. O parte a banilor va veni, ce-i drept, de la partenerii mai bogati, dar asta nu inseamna decat o si mai mare necesitate de a lucra preponderent cu firme occidentale.