Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat că sunt zilnic peste 5.000 de apeluri telefonice la call center-ul pentru cardul de energie. Pe fond, el i-a îndemnat pe oameni la calm și răbdare, subliniind că toți beneficiarii le vor primi pentru a putea plăti facturile la energie electrică.

„Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română. Aşadar, apelul nostru este de îndemn la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinaţie”, a declarat ministrul Marcel Boloș în cadrul conferinței EU Funds Profit.ro & First Bank.

Motivul pentru care cardurile nu pot fi folosite la plățile online

Ministrul Marcel Boloș a fost întrebat de ce cardurile nu pot fi folosite pentru plățile online ale facturilor, iar acesta a declarat că aceste conturi nu sunt operaționalizate în cadrul mecanismului.

Mai mult, șeful MIPE a spus că forma de plată electronică permite ca pe baza cardului de energie, a cărții de identitate și a facturii în format electronic să se poată face plăți online.

De asemenea, Marcel Boloș a mai spus că trebuie verificate condițiile de accesare a banilor europeni. Din acest motiv, cele trei documente fac obiectul verificărilor din partea Companiei Naţionale Poşta Română. Acesta a mai spus că există un termen de cinci zile în care se trimite dovada serviciilor de mandat poştal prin poştă electronică către beneficiarii cardului de energie.

Astfel, mecanismul de verificare impune o rigurozitate în folosire, având în vedere că la mijloc se află bani europeni.

„Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române.

Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poşta Română. Acesta este motivul pentru care Poşta Română având oficianţii poştali, peste 10.000 de oficianţi poştali implicaţi în sistem, ajunge în localităţile rurale până la ultimul beneficiar. Deci, dacă vreţi, este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poştei Române şi în interesul beneficiarilor noştri….Eu cred că cei 11.000 de oficianţi poştali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcţional.

Nu garantez că 100% totul va fi funcţional. Ar fi o utopie acest lucru, însă pot să vă garantez capacitatea noastră de răspuns la problemele care vor apărea şi care este foarte importantă din perspectiva beneficiarilor ca să rezolvăm operativ orice problemă de blocaj apare în acest mecanism”, mai spune ministrul Marcel Boloș.