Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Veste mare pentru toți românii. S-a aflat! Când va fi gata cea mai așteptată autostradă a României. Motivul pentru care a fost amânată

Autor: | | 0 Comentarii | 1705 Vizualizari

Ultimul tronson al Coridorului IV pan-european, poate fi considerată, în acest moment, prioritatea numărul unu în domeniul infrastructurii. Odată terminată, autostrada va face posibilă legătura dintre Europa de Vest și Asia.

Tot traseul pentru Autostrada Piteşti-Sibiu este avizat în acest moment, iar aceasta urmează să aibă aproximativ 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro.

Potrivit purtatorului de cuvant al Companiei de Drumuri, Alin Serbanescu, lucrarile vor incepe, cel mai devreme, in 2020.

Lucrările efective pe acest tronson vor începe, cel mai devreme în 2020, pe tronsoanele 1 şi 5.

"Primele 12 luni sunt dedicate proiectării, iar această fază este foarte importantă pentru că orice tip de greşeală în faza de proiectare aduce întârzieri şi probleme în faza de execuţie", a spus Șerbănescu.

Autostrada va trece prin Piteşti-Băiculeşti-Curtea de Argeş-Ţigveni-Văleni-Racoviţă-Tălmaciu-Sibiu, iar licitaţiile pentru capetele tronsonului vor fi lansate în curând. Construirea acestei autostrăzi a fost cerută în stradă de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, şi a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de lipsa unei şosele de mare viteză pe această rută.

Autostrada Piteşti - Sibiu ar urma să treacă prin Băiculeşti, Curtea de Argeş, Ţigveni, Văleni, Racoviţă şi Tălmaciu, traseul fiind acum complet aprobat. În total, şoseaua se va întinde pe circa 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro. 

CNAIR a oprit orice acţiune în privinţa Autostrăzii Sibiu-Piteşti, după punctul de vedere al Comisiei Europene, scrie DC News.

"În privinţa acordului de mediu, este o procedură care a mers normal, dar din 2014, când s-au schimbat normele de mediu la nivelul Uniunii Europene, construcţia în sine a oricărui obiectiv are nişte rigori şi trebuie să protejeze, de exemplu, în cazul autostrăzilor, speciile de plante şi animale prin habitatul cărora trece acest proiect de infrastructură. Din 2014, nu se mai poate scoate la licitaţie şi nu se mai poate construi niciun proiect până când nu ai inclusiv acordul de mediu. Acum trebuie să protejezi natura şi să vii cu soluţii tehnice, însemnând viaducte, tuneluri, alt tip de amenajări care protejează speciile de animale şi de plante prin habitatul cărora trece această autostradă. De aceea, Comisia Europeană, acum doi ani, când am scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5, ne-a spus să nu mai avansăm pe acest proiect până nu va fi finalizat şi aprobat acordul de mediu pentru că e posibil ca, din cauza acordului de mediu, anumite repere tehnice să se schimbe. Aici nu vorbim neapărat de schimbarea coridorului destinat construcţiei, dar pot fi schimbate caracteristici tehnice. Eu pot să spun că într-o zonă este suficient să fac un pod, dar vine acordul de mediu şi zice că nu e bine pentru că pe acolo trebuie să treacă mamiferele mari şi atunci nu mai faci un pod, faci un ecoduct. Tocmai de aceea a fost important ca înainte să intrăm în faza de proiectare, înante să semnăm contractul şi ulterior să intrăm în faza de proiectare, să avem acest acord de mediu. Am stopat orice tip de activitate, inclusiv semnarea contractelor pentru secţiunile 1 şi 5 care au fost primele scoase la licitaţie în 2017 până când a fost aprobat acest acord de mediu", a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

 

Acum, următorul pas este finalizarea ofertelor pentru secţiunile 1 şi 5 şi desemnarea câştigătorilor, iar pe secţiunea 4 trebuie retransmisă la ANAP procedura, apoi postată pe SEAP pentru înscrierile la licitaţie. Pe secţiunile 2 şi 3, unde a existat o dezbatere publică referitoare la insuficienta documentare cu privire la studiul de fezabilitate, s-au comandat noi studii geologice suplimentare care pot duce la noi completări în documentaţia existentă. Reprezentanţii CNAIR speră ca anul viitor să se poată scoate la licitaţie şi secţiunile doi şi trei, proiectare şi execuţie.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.