‘În 2012 ne-am definit clar priorităţile strategice esenţiale, pentru a poziţiona compania noastră mai aproape de clienţi. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorinţele de afaceri ale clienţilor, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creştere pe termen lung’, a declarat Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry România.

În prezent, METRO Cash & Carry operează o reţea de 32 magazine, cu un număr de 5.440 angajaţi, în România.
De asemenea, METRO Cash & Carry a anunţat că şi-a continuat creşterea vânzărilor, în anul financiar 2012, prin expansiunea reţelei sale internaţionale, care cuprinde 29 de ţări. Astfel, în 2012, vânzările au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde euro, la această tendinţă pozitivă contribuind Rusia, China şi mai ales Turcia. Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii magazinelor Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. Profitul înainte de dobânzi şi impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a scăzut cu 17,5%, până la 947 milioane euro. Acest declin a fost determinat, printre altele, de investiţiile companiei privind creşterea valorii clienţilor.

Cota vânzărilor internaţionale la METRO Cash & Carry a crescut de la 83,5% până la 84,5% în 2012. Pe piaţa sa internă, în Germania, vânzările au scăzut cu 3,3%, până la 5 miliarde euro, în principal ca urmare a optimizării portofoliului de magazine, prin închiderea a 10 magazine în trimestrul al patrulea din anul 2011, precum şi a rezultatului mai slab al activităţilor pe segmentul non-food. Vânzările Like-for-like au scăzut cu 0,7%.

METRO Cash & Carry este reprezentată în 29 ţări cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 32 miliarde euro în 2012. METRO Cash & Carry este o divizie de vânzări a METRO GROUP, unul dintre liderii comerţului la scară mondială. În 2012, vânzările METRO GROUP au atins cifra de 67 miliarde euro. Compania numără aproximativ 280.000 de angajaţi şi operează aproximativ 2.200 de locaţii în 32 ţări.

METRO Cash & Carry România este parte integrantă a METRO Cash & Carry Internaţional şi a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi Piteşti şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Piteşti, Tg. Mureş, Arad, Deva, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.
SURSA: Agerpres