Criza globala a cauzat si evenimente care merita sa fie insemnate in istorie ca atare. Astfel, s-a inregistrat primul regres din istorie al vanzarilor online. In timp ce retailerii internationali au deja probleme cu vanzarile din magazinele traditionale, migratia spre mediul online incepe sa nu mai fie o solutie salvatoare.

Potrivit ComScore, companie care monitorizeaza activitatile comerciale de pe internet, valoarea vanzarilor de pana acum in luna noiembrie au inregistrat international o scadere cu 4% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut. In bani, valoarea este de 8,2 miliarde de dolari, prin comparatie cu 8,51 miliarde cat s-a inregistrat in noiembrie trecut. Vanzarile exclud biletele de avion sau rezervarile online si achizitiile facute de marile companii.

Presedintele ComScore, Giani Fulgoni a apreciat ca „aceste rezultate au fost posibile deoarece increderea consumatorilor in piata a scazut, de asemenea banii in plus cu care sa poata fi facute achizitii online nu mai sunt. Pe aceste considerente era de asteptat ca noiembrie 2008 sa fie o dezamagire. Nu trebuie uitata insa ca exista consumatori care ii asteapta pe retaileri la cotitura, iar cand acestia vor face reduceri substantiale, atunci vor aparea si banii”.

Rezultatele pentru anul in curs sunt pana acum bune, rapoartele indicand 102,1 miliarde de dolari, in crestere cu 9% comparativ cu primele 11 luni ale anului trecut.