Astfel, o serie de ingineri specializați în energie radioactivă sunt de părere că raportul prezentat de Bechtel în luna iulie privind evaluarea echipamentului principal care trebuie montat la situl Handford este incompletă, riscurile fiind mai mari decât cele prezentate de Bechtel, spun cei de la Los Angeles Times într-un amplu articol publicat astăzi.

Există informații că echipamentul Bechtel prezintă deficiențe, iar experții implicați în proces sunt de părere că lucrările trebuie oprite.

Cu toate acestea, Departmentul pentru Energie este de părere că problemele sunt reparabile, în timp ce oficialii companiei spun că respectarea actualului calendar al procesului ar aduce economii.

Proiectul Hanford este cel mai mare proiect de curățare radoactivă și are ca obiectiv evitarea contaminării râului Columbia cu peste 56 de milioane de galoane de reziduuri radioactive.

Bechtel trebuie să contruiască o uzină de tratament care ar transforma reziduurile într-un material care să poată fi mai ușor de distrus ulterior.

Problemele au apărut din momentul în care un grup de experți a întocmit un raport în care au arătat că echipamentele Bechtel nu întrunesc condițiile de securitate, iar acum există opinii potrivit cărora lucrările vor fi oprite. 
Contracte dubioase în Balcani

Cu banii achitaţi de statul român pentru construirea tronsonului Câmpia Turzii-Gilău Bechtel ar fi putut finaliza 254 de km de autostradă în Kosovo. Premierul kosovar, Hashim Thaci, anunţa, anul trecut, semnarea unui contract pentru construirea a 117 kilometri de autostradă cu asocierea Bechtel- Enka pentru 700 milioane euro. Rezultă că americanii au cerut în Kosovo doar 5,9 milioane euro pe km. Potrivit datelor oferite de Ministerul Transporturilor, costul mediu al unui kilometru construit de Bechtel pe Autostrada Transilvania a fost de circa 16 milioane de euro.

Constructorul american nu are o reputaţie bună în Balcani. Atât în Albania, cât şi în Croaţia, contractele încheiate cu Bechtel au făcut obiectul unor anchete. Croaţii au întrerupt colaborarea cu Bechtel şi au decis să scoată la licitaţie tronsonul atribuit iniţial americanilor, după ce oficialii din Ministerul Transporturilor au fost acuzaţi de corupţie.
Citiți și Cum a jumulit Bechtel statul român