Faptul ca intre Romania si Ungaria exista diferente notabile, desi ambele tari au facut parte din fostul bloc comunist, este un lucru stiut. Una dintre diferente este modul in care apar semne de intrebare cu privire la cheltuirea banului public. Cand se construieste o autostrada de exemplu, la noi primele nelamuriri apar cu privire la cheltuirea banilor pentru autostrada in sine. In Ungaria, probleme apar cu privire la site-ul autostrazii. Sumele implicate sunt mult mai mici, de ordinul miilor de euro, in cel mai rau caz, al zecilor de mii, iar posibilitatea de coruptie al decidentilor este la un nivel redus.

Presa ungara este suparata pe faptul ca, dupa terminarea autostrazii M7, a fost realizat si un site al autostrazii: m7autopalya.hu, care contine informatii multiple referitoare la drum, chiar si imagini cu diverse stadii ale contructiei. Totodata, pe site-ul www.autopalya.hu, al Autoritatii de Administrare a Autostrazilor exista o sectiune speciala dedicata autostrazii M7, care ar putea cuprinde aceleasi informatii. Intrebarile ziaristilor maghiari cu privire la cine a realizat site-ul si cat a costat, dar mai ales de ce a mai fost construit inca unul cata vreme informatiile putea fi prezente si pe site-ul autoritatii, au ramas fara raspuns. Articolul a aparut  azi, pe 29 august, cand expirau cele 15 zile prevazute de legea maghiara a accesului la informatie, potrivit careia o institutie publica este obligata sa furnizeze informatiile publice solicitate de orice cetatean in maximum 15 zile.

Desi nedezvaluite, sumele implicate in construirea site-ului buclucas sunt cu siguranta cu mult mai mici decat cele pentru construirea autostrazii.

Sursa: Budapest Sun (Ungaria)