După 12 ani de la în­fiin­țare, Quickmobile a devenit unul dintre magazinele online de referinţă da­torită portofoliului extins și a dis­ponibilității produselor în stoc. Un exemplu este legat de produsele Apple. Deşi România nu se află niciodată în primele două valuri de livrări efectuate de producătorul american, Quickmobile aduce cel mai repede, în premieră pe piaţa locală, modelele iPhone.  Întregul grup Quickmobile a cunoscut o evoluție pozitivă în prima jumătate a acestui an. Astfel, în primul semestru din 2017, afacerile Quickmobile au ajuns la 20 de milioane de euro, iar până la finalul anului ţinta este de 50 de milioane de euro. „Una dintre cele mai mari provocări ale pieței pe care activăm o reprezintă competiția dură din partea multinaționalelor, care îşi permit o politică susținută de pierderi ani la rând, transpusă în preţuri cât mai mici, în vederea acaparării cât mai multor clienți. Jucătorii locali sunt limitați din acest punct de vedere. Practic, în timp ce multinaţionalele își permit să meargă pe pierderi în decursul a mai multor ani, o companie locală nu-și permite acest lucru nici măcar un an, întrucât întreaga sa activitate se bazează pe profitul operațional“, spune Tudor Ţiboc.

Afaceri noi

Familia Ţiboc deţine afacerile QuickMobile, Sole Luxury Boutique, Brewtiful şi Sprijina.ro. Atât Quickmobile, cât și Sole Luxury Boutique au înregistrat afaceri în creştere anul trecut. Investiţiile au vizat lărgirea gamei de produse şi un proces de rebranding. „Anul trecut, am lansat noul magazin Quickmobile, mult mai intuitiv, mai prietenos cu utilizatorii, navigarea pe site fiind foarte rapidă, iar produsele sunt listate pe categorii clare şi uşor de accesat“, spune Ţiboc. Oferta de produse a fost extinsă, ajungând la un total de 212 brand-uri tech şi lifestyle, precum Garmin, Harman Kardon, Xiaomi sau Polaroid, din care 30%  au fost atrase în ultimul an. Clienţii au la dispoziţie peste 5.000 de produse, din care 800 sunt telefoane şi tablete, 500 sunt gadget-uri, iar 3.700 sunt accesorii. 

În ceea ce priveşte afacerea Brewtiful, omul de afaceri din Baia Mare intenţionează să investească în noi locaţii, una dintre acestea fiind peste graniţe. În urmă cu aproape un an și jumătate, Tudor Ţiboc a pus bazele conceptului de business Brewtiful. Este vorba de primul espresso bar „retail-in-retail“ din România, care oferă o cafea premium, creat special pentru retailerii care vor să-și crească numărul de clienți și să îi fidelizeze pe cei existenți. Acesta a fost inaugurat oficial în octombrie 2016, în urma unei investiții de 350.000 de euro. „Este un business în care credem și pe care dorim să îl creștem. Până la finalul anului vom ajunge la zece locații, una dintre ele fiind în afara ţării, în Germania. Anul 2017, este anul în care am planificat intrarea pe noi nișe de activitate, iar Brewtiful a fost doar primul pas în acest sens. Ne gândim să investim și într-o micro berărie și ciocolaterie artizanală, la fel, cu produse de calitate premium, și prin intermediul cărora ne putem diferenția de multinaționale. În continuare, credem cu tărie în calitatea unui produs, și în impactul pe care aceasta îl poate avea asupra consumatorului final“, a precizat Ţiboc. 
Tot anul acesta, Tudor Ţiboc a preluat  Clubul Sportiv Simared de kaiac-canoe, din Baia Mare, cu scopul de a-l revitaliza. „Până în primăvara anului 2018 vom investi aproximativ 500.000 de euro pentru dezvoltarea acestuia. Este un club cu tradiție și tocmai din motivul de a nu fi părtași la dispariția lui am luat această decizie. Sperăm că prin intermediul acestei achiziții vom reuși să sprijinim acest sport cu tradiţie pe plan local, naţional şi internaţional“, a afirmat omul de afaceri. O altă afacere pe care o are în plan Ţiboc este o platformă online de sănătate care urmează să fie lansată în această toamnă, investiția inițială fiind de 500.000 de euro. 

 

Legat de măsurile pe care statul român le-ar putea lua pentru a ajuta mediul de business, omul de afaceri a declarat că „statul român ar trebui să ia măsuri împotriva companiilor care merg mai mult de 1-2 ani pe pierdere. O altă măsură ar fi  salariile din mediul privat să fie mai mari decât cele din sectorul public și să se apropie, cât de cât, de nivelul salariilor din statele UE dezvoltate. Aici putem vorbi despre reducerea taxelor care se aplică angajatorilor, cât și despre măsuri de stimulare a afacerilor locale, precum scutiri de taxe și impozite, nu doar pentru companiile straine“. În ceea ce priveşte măsurile fiscale adoptate de la începutul anului până în prezent Ţiboc a declarat că „s-a văzut o creștere a pieței de consum în urma adoptării acestor măsuri“.  „În principiu, măsurile fiscale din ultima perioadă au ajutat îndeosebi sectorul public, mai puțin pe cel privat. În schimb, considerăm că și în mediul privat ar trebuie să existe niște reforme, care să sprijine creșterea salariilor din acest mediu, astfel încât acestea să se alinieze în rândul celor existente în țările europene“, a concluzionat Ţiboc.

În principiu, orientarea noastră merge către produsele greu de atins, calitative, care se diferențiază de cele deja existente pe piața locală sau care chiar sunt o premieră pentru România.Tudor Ţiboc, general manager Quikmobile