aveau voie sa circule in oras numai noaptea, intre 21 si 7, iar decizia Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) ii afecta nu numai pe transportatori, ci si pe firmele din alte numeroase domenii: constructii, comert, productie, distributie, reparatii auto etc. In urma cu doua luni, o noua hotarare a CGMB a extins interdictia pe tot timpul anului, dar a nuantat putin problema: exceptiile sunt mai numeroase, circulatia la periferie e permisa 24 de ore din 24, in zona mediana e interzisa autovehiculelor cu masa mai mare de 7,5 tone intre orele 7 si 20 (vara) si 8 si 19 (in restul anului), iar in zona centrala aceleasi conditii li se aplica autovehiculelor mai grele de 5 tone. Chiar si in intervalele orare mentionate, traficul este permis doar camioanelor care achita taxele catre Primarie. Care variaza, in functie de tonaj, intre 500.000 si 3.000.000 de lei pe zi in zona B, respectiv intre 2.000.000 si 20.000.000 de lei pe zi in zona A. Abonamentele lunare costa de zece ori mai mult.In opinia reprezentantilor Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), ceea ce conteaza este in primul rand ca masura de restrictionare a dus la fluidizarea traficului si la protejarea infrastructurii rutiere. „Nu ne intereseaza neaparat sumele colectate. Va pot spune ca, in prima luna de aplicare, s-au strans peste 50 de miliarde de lei”, spune Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi din PMB. Fondurile respective se vireaza la bugetul CGMB, dupa care se distribuie „in functie de necesitati”.Pentru firmele din domeniu, taxele nu sunt chiar asa de neimportante. „S-ar putea spune ca noua hotarare e mai buna decat cea veche, caci zona periferica e eliberata de orice restrictii. In schimb, in zonele centrale s-au introdus taxe. Dar firmele au inceput sa se mai descurce, dupa ce si-au facut niste calcule. O problema o reprezinta inca procedura de obtinere a autorizatiilor”, spune secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR), Radu Dinescu. Iar la orizont se arata o alta problema, de aceasta data la nivel national, caci ideea autoritatilor bucurestene pare sa faca pui. Un proiect de hotarare de guvern stipuleaza ca circulatia autovehiculelor de marfa cu masa mai mare de 7,5 tone este interzisa pe mare parte din drumurile europene din Romania de sarbatorile legale, intre orele 6 si 22, iar in perioada 15 iunie – 15 septembrie, sambata si duminica, in general intre 8 si 20. Initiatorii deciziei spun ca au avut in vedere „cresterea sigurantei circulatiei pe drumurile nationale, fluidizarea traficului rutier de week-end, scaderea riscurilor de accidente si protectia vietii participantilor la trafic”. In replica, Radu Dinescu afirma ca o astfel de restrictie ar trebui sa ia in calcul traficul pe fiecare segment de drum in parte. „Ar fi, poate, necesara duminica dupa-amiaza. Oricum, noi suntem de parere ca asemenea masuri nu pot fi luate in lipsa unei retele de autostrazi care sa acopere teritoriul tarii”, spune el.

DRUMURILE VIZATE DE INTERDICTIA DE WEEK-END
· In sudul tarii: DN 2 Bucuresti – Urziceni; DN 2A Urziceni – Harsova – Constanta; DN 39 Constanta – Mangalia; DN 5 Bucuresti – Giurgiu; A1 Bucuresti – Pitesti; A2 Bucuresti – Lehliu; DN 21 Slobozia – Braila; DN 65 Pitesti – Craiova; DN 7 Pitesti – Sibiu; DN 66 Targu Jiu – Simeria.
· In estul tarii: DN 2 Urziceni – Bacau – Suceava; DN 24 Tisita – Barlad – Husi; DN 28 Sabaoani – Iasi; DN 2B Braila – Galati.
· In centrul si vestul tarii: DN 1 Sibiu – Cluj – Oradea; DN 13 Brasov – Targu Mures; Dn 15 Targu Mures – Turda; DN 19A Supuru – Satu Mare; DN 1F Cluj – Zalau – Supuru; DN 7 Sebes – Arad; DN 79 Arad – Oradea.
· Pe DN 1 Bucuresti – Ploiesti – Brasov, restrictia se aplica, la fel ca si pana acum, sambata, duminica si de sarbatorile legale, intre orele 0 si 24, pentru autovehiculele de peste 3,5 tone.