Mai exact, UNTRR și Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU propun armonizarea Controlului Tehnic Periodic al autovehiculelor, în contextul dezbaterilor europene pe marginea înlocuirii prevederilor Directivei 2009/40/CE cu un Regulament al Uniunii Europene privind testarea tehnică periodică a autovehiculelor și semiremorcilor acestora.
UNTRR susține poziția IRU, fiind convinsă că toate vehiculele de transport rutier trebuie să fie corect întreținute și reparate în scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și performanțele de mediu ale vehiculelor. Cu toate acestea, UNTRR și IRU nu pot accepta un pachet nou privind inspecția tehnică fără o foaie de parcurs cu caracter obligatoriu pentru o mai mare armonizare, standardizare și recunoaștere reciprocă a certificatelor de inspecție tehnică care ar trebui să conducă în cele din urmă la standarde mai ridicate în UE și la mai multe beneficii pentru operatorii de transport în ceea ce privește acordarea de stimulente, de reducere a costurilor și a poverii administrative, fără ca standardele ridicate existente să fie puse în pericol.
În raport cu situația actuală, UNTRR și IRU susțin aprobarea noului Regulament care să conţină nominalizarea procedurilor de inspecţie tehnică, obligativitatea statelor membre de a adopta un control tehnic armonizat bazat pe sisteme de control cu diferite niveluri de echipamente şi informaţii, având drept obiectiv recunoaşterea reciprocă a certificatelor tipizate de control universale, stabilirea unui sistem de înţelegere armonizată care să permită operatorilor să controleze vehiculele proprii şi ale altor operatori, evitarea unor cheltueli suplimentare pentru noi baze electronice de date etc.
UNTRR și IRU susţin la consultările avute la diferite niveluri această iniţiativă, care va putea permite atât un control tehnic mai eficient, al autovehiculelor şi remorcilor acestora, şi prin aceasta reducerea numărului de accidente rutiere, cât şi o mai bună organizare a controlului tehnic pe plan naţional şi internaţional, care poate conduce la reducerea cheltuielilor aferente, suportate de firmele care efectuează transportul de persoane şi mărfuri.

Te-ar putea interesa și: