Miercuri dimineaţă, titlurile Tesla au urcat cu peste 5% la Bursa de la New York, atingând un nou record, de 1.133,95 dolari, iar capitalizarea bursieră a urcat la 205 miliarde de dolari.

În ultimul an, acţiunile producătorului de vehicule electrice au crescut de cinci ori, de la 230 dolari la 1.000 dolari.

Recordul Tesla vine în săptămâna în care compania americană marchează a zecea aniversare a listării acţiunilor sale.

Ce capitalizare bursieră avea Toyota

Toyota, al doilea producător auto global, cu o producţie anuală de peste zece milioane de vehicule, avea miercuri o capitalizare bursieră de aproximativ 200 miliarde de dolari, după ce acţiunile companiei nipone au scăzut cu 5%.

În cazul includerii datoriei, Toyota valorează mai mult (284 miliarde de dolari) comparativ cu Tesla (207 miliarde de dolari), conform datelor companiei Sentieo.

În mai, directorul general al Tesla, Elon Musk, afirma într-un mesaj pe Twitter că preţul de 755 de dolari pentru o acţiune este „prea ridicat”, ceea ce nu a oprit creşterea valorii companiei americane.

Cererea lui Musk

Tesla se pregătește să anunțe un record de livrări de 74.000 de unități pentru perioada aprilie-iunie, conform datelor analiștilor.

Pentru ca producătorul american să atingă pragul de rentabilitate și să evite pierderile din cauza pandemiei, Elon Musk le-a cerut angajaților să “tragă tare” pentru fiecare mașină produsă până la sfârșitul acestui trimestru.

“Să ajungem la break even va fi la limită. Fiecare mașină produsă și livrată va face diferența. Dați totul pentru victorie!,” a scris Musk într-un mesaj către angajați, citat de agenția Reuters.

În primul trimestru, Tesla a livrat 88.400 de mașini electrice. Producția constructorului a fost suspendată pentru mai bine de 6 săptămâni, în perioada martie-mai, din cauza restricțiilor impuse pentru a limita răspândirea COVID-19.

Ce simbolizează logo-ul companiei

Logoul Tesla este un simbol al motoarelor electrice, reprezentând elemente centrale ale acestora, afirmă Elon Musk, directorul general al companiei auto, citat de postul de televiziune Fox News.

Potrivit directorului general, Elon Musk, este o reprezentare stilizată a unui motor electric, cu elemente esenţiale precum un stator şi un rotor. Partea principală a literei „T” simbolizează rotorul, iar linia trasată deasupra, separată de un spaţiu, este statorul.

Tesla nu este singura dintre companiile lui Elon Musk care are branduri stilizate. Linia curbată a logoului SpaceX reprezintă traiectoria unei rachete care se lansează, în timp ce litera „O” din numele firmei de foraj The Boring Company simbolizează un tunel.