Oamenii petrec până la 35% din timpul lor liber urmărind programe TV şi conţinut video, conform unui studiu efectuat la nivel global  de suedezii de la Ericsson pe un eşantion de 300 de milioane de utilizatori.
Cei care se uită la televizor sunt conştienţi de existenţa noilor tehnologii şi devine din ce în ce mai important pentru aceştia să deţină controlul asupra a ceea ce urmăresc. 
Peste 70% dintre utilizatorii care au participat la studiu urmăresc săptămânal conţinut pe Internet, descarcă conţinut de pe Internet sau urmăresc emisiuni de televiziune înregistrate, iar 50% dintre ei folosesc în fiecare săptămână servicii TV/video on-demand pe Internet.
Consumatorii văd televiziunea viitorului ca pe un serviciu personalizat, de calitate, uşor de utilizat şi disponibil la cerere fără întreruperi publicitare.
„Consumatorii caută o soluţie care să le ofere libertatea să aleagă ce îşi doresc atunci când îşi doresc şi sub forma în care îşi doresc. Punctul central este calitatea experienţei utilizatorului, mai degrabă decât platforma tehnică menită să susţină această experienţă,” potrivit lui Anders Erlandsson Senior Advisor Ericsson ConsumerLab.
Despre români se ştie că sunt telemaniaci. Dacă cei tineri preferă să descarce de pe Internet seriale care rulează la televiziunile de peste Ocean, persoanele mai în vârstă se uită cu interes la emisiuni şi transmisii live locale.
Românii petrec peste 6 ore în faţa TV-ului
În primele şase luni ale acestui an, românii au petrecut, în faţa televizorului, în medie 376 de minute, adică 6 ore şi 16 minute, conform unui studiu Initiative realizat în exclusivitate pentru paginademedia.ro.
Studiul, care  se bazează pe datele GfK, compania care se ocupă de măsurarea audienţei TV, arată că în aceasta perioadă de criză românii stau mai mult în faţa micului ecran. În anul 2004, românii stateau aproximativ cinci ore în faţa televizorului.