Pe şoselele din ţara noastră circulă peste patru milioane de maşini, dintre care 600 sunt de lux, conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculări a Vehiculelor (DRPCIV).
Ce este o maşină de lux? Nu există o definiţie clară pentru această categorie de maşini. Unii denumesc automobile de lux acele modele care costă peste 50.000 de euro, care au motoare cu capacităţi mari şi scaune îmbrăcate în piele. Alţii includ maşinile de lux în clasa F, sau clasa premium, în funcţie de criteriile de divizare a autoturismelor pe clase. Aici sunt incluse maşini precum Audi A8, BMW seria 7 sau  Mercedes S. Cei mai mulţi însă fac diferenţa între maşinile de lux şi restul raportându-l la preţ. Orice maşină nouă care are un preţ de pornire ce trece de 100.000 de euro este catalogată ca fiind de lux.
Pe piaţa românească a automobilelor de lux se regăsesc modele precum Bugatti Veyron, Lamborghini Murcielago, Rolls Royce Phantom, Aston Martin Rapide, dar cele mai populare modele provin de la Ferrari, Bentley şi Maserati. În prezent, în ţara noastră sunt înmatriculate 214 modele Bentley, 184 de Maserati, 134 de bolizi Ferrari, 72 de unităţi Rolls-Royce, 64 de modele Aston Martin şi 17 limuzine Maybach, conform datelor DRPCIV.

Cele mai căutate modele
În ultimii patru ani, preferinţele românilor pentru automobilele de lux nu s-au schimbat, astfel că cei dispuşi să cheltuiască o sumă importantă de bani pentru o maşină aleg de regulă unul dintre aceste trei modele: Bentley Continental Flying Spur, Ferrari F430 sau Maserati GranTurismo – fie nou, fie la mâna a doua.
Marca britanică de automobile Bentley, care a fost cumpărată la un moment dat de Rolls-Royce, iar acum face parte din grupul Volkswagen, se află în topul preferinţelor şi este parcată în garajul celor mai mulţi români cu bani.
Cele mai multe exemplare, 26, au fost înmatriculate în ţara noastră în anul 2008. Anul acesta au fost înmatriculate patru modele second-hand, iar Porsche Inter Auto România a anunţat recent că a livrat, la sfârşitul lunii februarie, primul model Bentley Continental GT 2011 unui client din România. Maşina, care are un preţ de pornire de 140.000 de euro, vine cu un motor V8 de patru litri, cu 507 cai-putere şi poate accelera de la 0-100 km/h în doar 5 secunde. Bentley Continental GT are transmisie automată cu opt trepte,  iar viteza maximă este de 290 km/h. Pe locul doi în preferinţele românilor se plasează Maserati.
În România s-au înmatriculat anul trecut 14 maşini ale mărcii: 12 noi şi două second-hand, iar în 2010, nouă, dintre care şapte noi. În primele două luni ale acestui an a fost înmatriculat un singur model, ceea ce ridică numărul total de unităţi Maserati în ţara noastră la 184. În România, se găsesc modelele GranTurismo, Quattroporte, Quattroporte S şi GranCabrio, dar cel mai popular este primul. Maserati GranTurismo are un preţ de pornire de 135.000 de euro, un motor V8 de 4,7 litri şi o atinge o viteză maximă de 295 de km/h. La mâna a doua, acesta poate fi cumpărat cu 80.000 de euro.
În primele două luni ale anului în curs, în România nu a fost înmatriculat niciun model Ferrari, însă acest lucru nu trebuie să păcălească pe nimeni. Ferrari este automobilul de lux cel mai bine vândut de când a început criza. De când a adus în ţară brandul Ferrari, Ion Bazac, directorul Forza Rossa, partenerul oficial şi reprezentantul unic al Ferrari în România, vinde maşinile ca pâinea caldă. Anul trecut, italienii au alocat ţării noastre, prin Forza Rossa, 30 de maşini şi toate au fost vândute.
Anul acesta Ferrari va aloca României o cotă de până la 35 de automobile. Ferrari are un succes atât de mare la noi, încât Forza Rossa îşi permite luxul de a refuza anumiţi clienţi. Cel mai popular model Ferrari la noi este F430. Acesta poate fi cumpărat în prezent cu 70.000 de euro la mâna a doua. Ferrari F430 dispune de un motor V8 pe benzină de 4,3 litri care dezvoltă 490 CP, atinge o viteză maximă de 315 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde.