România a ajuns din nou rușinea Europei. Potrivit datelor publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), România și Bulgaria se află în coada clasamentului în cea ce privește salariul mediu.

Mai exact, câştigurile salariale brute lunare variază considerabil în rândul statelor din Uniunea Europeană. În 2018, câştigurile salariale medii lunare variau de la 4.057 euro în Danemarca şi 3.671 euro în Luxemburg, la 442 de euro în Bulgaria şi 700 de euro în România, arată datele Eurostat.

De menționat este faptul că, media este definită ca „valoarea de mijloc”: jumătate din angajaţi câştigă mai puţin şi cealaltă jumătate câştigă mai mult decât valoarea medie a câştigurilor, precizează Eurostat.

În ceea ce privește topul câştigurilor salariale medii lunare din UE, aici se aflau în 2018: Danemarca (4.057 euro), Luxemburg (3.671 euro), Suedia (3.135 euro), Belgia (3.092 euro), Irlanda (3.021 euro), Finlanda (2.958 euro) şi Germania (2.891).

De cealaltă parte, cele mai mici câştiguri salariale medii lunare din UE se înregistrau în 2018 în: Bulgaria (442 euro), care este urmată de România (700 euro), Ungaria (801 euro) şi Lituania (809 euro).

România, la coada clasamentului privind sistemele de conectare la internet

Pe lângă faptul că România se află la coada clasamentului privind câștigul salarial mediu. Potrivit datelor publicate de Eurostat, România se află și la coada clasamentului în ceea ce priveșet sistemele de conectare la internet.

Mai exact, aproape o cincime (18%) din companiile cu cel puţin 10 angajaţi din Uniunea Europeană au utilizat în 2020 dispozitive sau sisteme conectate la Internet, pe ultimul loc în UE fiind România, unde doar 7% din companii au utilizat anul trecut dispozitive conectate la Internet.

La polul opus, Cehia este ţara cu cel mai mare procent de companii (44%) au utilizat în 2020 dispozitive sau sisteme care pot fi monitorizate sau controlate de la distanţă via Internet. Urmează Finlanda (40%), Austria (32%), Belgia (27%) şi Malta (26%).

De cealaltă prate însă, mai puţin de 15% din companii au utilizat în 2020 dispozitive sau sisteme conectate la Internet în ţări precum: Ungaria (14%), Portugalia (13%), Bulgaria (12%), Franţa (10%) şi Romania (7%).

Totodată, datele Eurostat mai arată că, la nivelul Uniunii Europene, marile companii utilizează dispozitive sau sisteme conectate la Internet într-o măsură mai mare (38%) decât companiile de talie medie (27%) sau micile companii (16%).

Dispozitivele sau sistemele care optimizează consumul de energie în spaţiile unei companii au fost cele mai populare în rândul marilor firme astfel că 21% din acestea le-au utilizat. În rândul IMM-urilor cele mai populare au fost dispozitivele şi sistemele care monitorizează deplasarea vehiculelor sau produselor, fiind utilizate de 12% din companiile de taie medie şi 6% din micile companii.