UPDATE
Evaluarea Națională 2025, clasa a IV-a. Elevii au trebuit să analizeze povestea „Buburuza fără buline”, care aduce în prim-plan un subiect profund: diferențele dintre noi și importanța acceptării. Elevii au fost provocați să reflecteze și să creeze, nu doar să răspundă mecanic la cerințe.
Exercițiile au îmbinat gramatica de bază cu creativitatea și înțelegerea mesajului. Printre sarcinile de lucru s-au numărat: transcrierea unor propoziții negative după un model, identificarea cuvintelor care rimează într-o strofă și redactarea unui scurt text – real sau imaginar – în care apare personajul buburuzei.
ȘTIREA INIȚIALĂ
Evaluarea Națională 2025, clasa a VI-a. Subiecte Limba Română
Evaluarea Națională 2025, clasa a IV-a. Absolvenții claselor primare susțin examenele finale în perioada 20 mai-22 mai.
Elevii clasei a IV-a susțin astăzi, 20 mai 2025, proba la Limba Română.
Calendarul Evaluării Naţionale, clasa a IV-a:
- 20 mai – Limbă şi comunicare – Limba română / Limba română pentru minorităţile naţionale;
- 21 mai – Matematică şi ştiinţe ale naturii;
- 22 mai – Limbă şi comunicare – Limba maternă.
Notele obținute NU se trec în catalog
Evaluarea Națională 2025, clasa a IV-a. Examenele finale se desfăşoară în timpul orelor de curs. Rezultatele obținute nu se trec în catalog, nu se afișează și nu se comunică public.
Lucrările elevilor sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, în maximum șapte zile de la data susţinerii. Rezultatele evaluărilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, fiind apoi folosite pentru întocmirea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor.
Examenul final la Limba română a început la ora 10:00
Examenul final la Limba română a început la ora 10:00. Dacă, din motive obiective, proba nu se poate desfăşura de la ora 10:00, se poate decala începerea probei cu informarea Comisiei Județene.
Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit.
Conform manualului de administrare, în cazul în care un elev este absent, testul corespunzător lui nu va fi distribuit. Se va continua distribuirea testelor, iar la final elevul va fi raportat „ABSENT”.
Situații speciale
Dacă apar situații speciale, de exemplu, elevului i s-a făcut rău sau a fost chemat de urgență, testul va fi recuperat de către profesor. Acesta va nota ora începerii și ora returnării testului, atât în raportul administratorului de test, cât și pe test.
Potrivit manualului de administrare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în fiecare școală vor fi testați toți elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Fiecare elev susține testele, conform calendarului, pe baza planificării realizate la nivelul Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2025 din unitatea de învățământ.