Aproximativ 24% dintre companiile din România şi-au menţinut bugetele de marketing la nivelul celui din 2008, chiar şi în contextul crizei economice, potrivit unui studiu efectuat de compania de marketing direct şi call center Linea Directa Communications.

13,55% dintre companii au crescut bugetele de marketing pentru a-şi majora cota de piaţă, se arată în cercetarea celor de la Linea Directa. La polul opus, doar  13,55% din respondenţi au declarat că au redus bugetele de marketing şi promovare c u 30-50% şi doar 6,78% au avut modificări semnificative de peste 50%.

Companiile din FMCG şi pharma au cele mai mari bugete de marketing

Studiul mai arată că, în ciuda situaţiei econimice dificile, companii din industrii precum cele financiar bancar, FMCG şi pharma au alocat cele mari bugete pentru marketing, sumele ajungând la  peste  250.000 de euro. În acelaşi timp, cele mai mici bugete de marketing şi comunicare se regăsesc în sectorul energetic, auto, turism şi IT.

Aceşti bani sunt cheltuiţi în special în campanile de mass marketing, în promovarea online, în distribuţia de cataloage, mailing şi PR. În schimb, cele mai mici bugete sunt alocate pentru emailing, telemarketing, pentru trimiterea de SMS-uri şi mobile marketing.

e-mailingul şi distribuţia de cataloage, cele mai folosite canale de comunicare

În ceea ce priveşte  canalele de comunicare, cele mai folosite sunt e-mailingul, distribuţia de cataloage, mailingul adresat. Apoi urmează canalele “clasice de Mass Marketing” (TV, ziare), după care  drop mailul, telemarketingul, mobile marketingul, Internetul (prin folosirea bannerelor, blogurilor, a reţelelor sociale, etc) şi PR-ul, canale considerate a fi cel mai puţin importante.

“Acest lucru ne arată totuşi că în România companiile sunt orientate către activităţile de marketing ce pot fi măsurate în vederea eficientizării costurilor, însă sunt încă canale mai puţin cunoscute, precum telemarketingul sau mobile marketingul ce nu sunt utilizate la scară largă””, a declarat Dejan Grbic, Managing Director la Linea Directa Communications România.

Conform studiului, companiile urmăresc prin intermediul campaniilor de marketing pe care le organizează creşterea numărului clienţilor şi a volumui de vânzări, loializarea clienţilor existenţi şi creşterea notorietăţii.

În România, în ultimul timp s-a tot vorbit de spre outsourcing, ca o măsură de reducere a costurilor pentru companii. În ceea ce priveşte activităţile de marketing direct, doar 36,51% din companiile participante la studiu apelează la un prestator de servicii.

Studiul intreprins de Linea Directa Communications s-a realizat pe un eşantion de 250 de companii, care activează în ramuri ale industriei precum IT, financiar, FMCG, pharma, auto, telecomunicaţii, turism şi sectorul energetic, companii cu  cifră de afaceri de peste un milion euro.

SURSA: Linea Directa Communications